Ihon kollageenin vahvistaminen ehkäisee & tasoittaa ryppyjä

Oletko koskaan kuullut kollageenista? Kollageeni on elimistömme liima, joka huolehtii kasassa pysymisestämme. Ihoa vahvistava kollageeni on eniten kuitenkin kohuttu ryppyjen ja juonteiden tasoittajana. Kollageeni on eniten kuitenkin kohuttu ryppyjen ja juonteiden tasoittajana. Älä kuitenkaan sorru kollageenivoiteisiin, sillä ihon kollageenin vahvistaminen tapahtuu sisältäpäin.

Ihon kollageenin vahvistaminen & sen hyödyt

Jokainen meistä tarvitsee kollageenia. Ihoa vahvistavaKollageeni on tukikudostemme proteiini, joka huolehtii kaikesta aina ihon hyvinvoinnista nivelten toimivuuteen saakka. Kollageenia on olemassa jopa 28 eri tyyppistä, joista tunnetuimpia ovat tyypin I, II ja III kollageenit.

Ihon kollageeni on tyypin I kollageenia. Tyypin I kollageenia meillä on elimistössämme eniten. Koska tyypin I kollageeni pitää huolen ihon kimmoisuudesta, on ihon kollageenin vahvistaminen syytä aloittaa ajoissa.

Oslo Skin Lab

Ihon kollageenin vahvistaminen muun muassa siis:

  • Ennaltaehkäisee ryppyjä ja juonteita
  • Tasoittaa ryppyjä ja juonteita
  • Lisää ihon kimmoisuutta sekä
  • Tekee ihosta terveemmän näköisen ja tuntuisen

Elimistömme tuottaa kollageenia luonnollisesti. Tuotanto alkaa kuitenkin vähentyä noin 25-30 ikävuoden tienoilla. Ihon terveydestä ja nuorekkuudesta huolehtimiseksi tässä iässä tulisi kollageenin tuotannon vahvistamiseen ja lisäämiseen alkaa kiinnittää huomiota.

Kollageenin luonnollisen vahvistamisen TOP3

Vaikka elimistömme tuottaa kollageenia luonnollisesti, ei tämäkään kestä ikuisesti. Kollageenin tuotannon väheneminen alkaa näkymään roikkuvana ja löysänä ihona, sekä tietenkin ryppyinä ja juonteina. Ihon kollageenin vahvistaminen onnistuu kuitenkin luonnollisin keinoin. TOP3 keinot tähän ovat erilaiset ruoka-aineet, luonnolliset kollageenijauheet sekä elämäntavat.

Ruoka

Yksi terveyteemme suurimmin vaikuttavista asioista on tietenkin ruoka. Tietyt ruoka-aineet voivat myös suuresti vaikuttaa ihomme kollageenin vahvuuteen. Ihon kollageenin lisääminen vaatii esimerkiksi lysiini ja proliini aminohappoja, mutta myös C-vitamiinia.

C-vitamiinirikkaat ruuat ovat siis listan kärkipäässä henkilöille, joita kiinnostaa ihon kollageenin vahvistaminen. Eri ruoka-aineista voi saada myös kollageenin muodostumiseen ja vahvistamiseen tarvittavia aminohappoja. Ihon kunnosta huolehtimiseksi, pyri lisäämään ruokavalioosi ainakin seuraavia ruoka-aineita:

  • Mustikka
  • Mansikka
  • Tomaatti
  • Tummanvihreät vihannekset

Kollageenijauhe

Ruokavaliosta huolehtiminen ei aina onnistu toivotulla tavalla. Ihon kollageenia voi vahvistaa onneksi myös muilla luonnollisilla keinoilla. Yksi näistä keinoista ovat supersuositut kollageenijauheet. Ihon kollageenin lisääminen kollageenijauheilla sopii kaikille aikuisille.

Kollageenijauheet ovat sisäisesti nautittavia kollageenin tuotantoa buustaavia kollageenivalmisteita. Kollageenijauheista suosittuja tekee niiden tutkitusti todistettu teho. Kollageenijauheet käyvät esimerkiksi ryppyjen ja juonteiden tasoittamista toivoville sekä ihon kimmoisuutta ja nuorekkuutta kaipaaville henkilöille.

Oslo Skin Lab

Elämäntavat

Elämäntapojen merkitystä ihon hyvinvoinnille ei todennäköisesti kukaan voi ylikorostaa. Elämäntavat, niin hyvät kuin pahatkin, näkyvät nimittäin tavallisimmin ensimmäisenä ihollamme. Elämäntavoista erityisesti epäterveellinen ruokavalio, tupakointi ja riittämätön uni voivat vaikuttaa kollageenin vahvuuteen.

Kuten aiemmin mainittua, kollageenin vahvistaminen onnistuu tietyillä ruoka-aineilla. Kollageenin muodostumista on mahdollista myös häiritä epäterveellisillä ruokailutottumuksilla. Jos ruoka on jatkuvasti ravinteetonta, on sanomattakin selvää, että tämä alkaa näkymään myös ihon huonona kuntona.

Tupakoinnin aloittaminen tai jatkaminen on yksi hirveimmistä valinnoista, minkä ihminen voi ihonsa kunnon suhteen tehdä. Tupakan myrkyt voivat vaikuttaa suoraan myös kollageeniin ja vanhentaa ihoa huomattavissa määrin ennenaikaisesti. Tupakoinnin lopettaminen tulisi olla jokaisella ensimmäinen askel kohti terveempää, nuorekkaampaa, ihoa.

Elämäntavoista uni vaikuttaa myös ihon kollageeniin. Vaikka riittävä ja laadukas uni pitää meidät virkeinä, edesauttaa se myös kollageenin tuotantoa tukevien hormonien toimintaa. Kokeile siis nukkua edes yksi tunti tavallista enemmän ja pitkällä aikavälillä voit nähdä positiivisia tuloksia virkeystasojen lisäksi myös ihossasi.

Jaa tämä artikkeli:

Mitkä ovat kahvin haittavaikutukset?

Mitkä ovat kahvin haittavaikutukset?

Me suomalaiset olemme kahvinjuojakansaa. Juomme noin 9,9 kiloa kahvia henkilöä kohti joka vuonna. Mutta onko kahvi hyväksi? Mitkä ovatkaan kahvin
Näillä vinkeillä onnistuu kiinteä vatsa kahdessa viikossa

Näillä vinkeillä onnistuu kiinteä vatsa kahdessa viikossa

Kiinteä vatsa kahdessa viikossa voi kuulostaa mahdottomalta, mutta sitä se ei suinkaan ole. Kaikki riippuu hieman lähtökohdistasi ja siitä, oletko
Miten sinkin puute naisilla oireilee?

Miten sinkin puute naisilla oireilee?

Sinkki on yksi tärkeimmistä mineraaleista kehon hyvinvoinnin kannalta. Sen rooli on tärkeä aivan solutasolla asti, jolloin sinkin puute naisilla voi

Vastaa