Kollageeni -lisäravinne: ota hyödyt helposti käyttöösi näillä vinkeillä

Kollageeni -lisäravinne on yksi tämän hetken puhutuimmista lisäravinteista, eikä se ole ihme. Tämä luonnontuote on nimittäin erittäin tehokas lisäravinne, jonka hyödyt vaihtelevat sileämmästä ihosta aina kivuttomiin niveliin. Mitä kehossasi siis tapahtuu, kun alat nauttia kollageeni -lisäravinnetta?

Kollageeni -lisäravinne: tutkitut hyödyt

Kollageeni on yksi tutkituimmista lisäravinteista ja sen hyödyt ovatkin usein todettu monissa eri tutkimuksissa. Kollageeni -lisäravinne ei siis ole vain ovela markkinointikikka, vaan sitä nauttimalla voit parantaa monia kehon ongelmia. Kollageenin kaksi suurinta, tutkimuksissa todettua hyötyä ovat:

  • Sen kyky vähentää ihon ryppyjä ja niiden ilmentymistä.
  • Sen kyky vähentää nivelreumaan liittyvää kipua.

Kollageeni

Mutta nämä eivät suinkaan ole ainoat hyödyt, jotka huomaat kehossasi. Kollageeni -lisäravinne voi nimittäin oikein käytettynä auttaa myös painonhallinnassa. Kollageeni sisältää runsaasti proteiinia, auttaen sinua pysymään kylläisenä pidempään. Lisäravinteen käyttäjät ovat myös huomanneet kollageenin parantavan vatsan toimintaa. Mikäli kärsit vatsaongelmista, voi kollageeni -lisäravinne rauhoittaa suolen toimintaa ja parantaa ruuansulatustasi.

Mikäli olet raskaana tai juuri synnyttänyt, voit myöskin hyötyä kollageenista. Tämä luonnontuote nimittäin avittaa arpikudosten paranemista, parantaen ihon kimmoisuutta. Kollageeni on myöskin täysin turvallinen tuote nauttia raskaana tai imettäessä, joten sinun ei tarvitse pelätä tämän lisäravinteen käyttöä!

Kuinka kollageeni toimii?

Kollageeni on proteiini, joka sisältää aminohappoja, joita esiintyy kehossasi normaalista. Se on elintärkeä kehollesi, sillä nämä erilaiset aminohapot ovat vastuussa muun muassa lihaksiston kehittymisestä ja sidoskudosten elinvoimaisuudesta. Kollageenista löytyvät aminohapot ovatkin tärkeimpiä ihon ja sidoskudosten hyvinvoinnin kannalta.

Kehon oma kollageenin tuotanto hidastuu ajan myötä. Tuotanto lähtee laskuun siinä 25-vuoden paikkeilla, mutta jo 50-vuotiaana kehosi ei välttämättä tuota lainkaan uutta kollageenia. Tämä tarkoittaa siis sitä, että kehosi ihosolut ja sidoskudos eivät kehity samalla lailla, mikä voi johtaa esimerkiksi:

Kollageenin lisääminen ruokavalioosi

Siksi onkin hyvä idea lisätä kollageenia ravintoosi. Sitä voi saada luontaisesti eläinten sidoskudoksista. Esimerkiksi kalannahkaa syömällä voit lisätä kollageenin luonnollisesti ruokavalioosi. Eläinten luista valmistettu luuliemi on myös oiva tapa nauttia kollageenia.

Mutta nämä voivat tuntua huonoilta tavoilta saada tarpeeksi kollageenia. Ajatus luuliemestä ei ehkä tunnu kovinkaan nautittavalta ja harva haluaa imeskellä kalannahkaa päivittäin. Silloin kollageeni -lisäravinne voi olla ratkaisu.

Oslo Skin Lab - kollageeni

Mikä on paras kollageeni -lisäravinne?

Kollageeni lisäravinteena on oiva tapa nauttia tästä luonnontuotteesta ja sen hyödyistä. Kollageeni lisäravinteita on markkinoilla monenlaisia ja tuote on usein jauhetussa muodossa. Kollageenijauhe on siitä kätevä, ettei se maistu miltään – voit lisätä jauheen helposti esimerkiksi smoothieen tai jugurttiin. Kollageenijauhe sekoittuu nopeasti myös kahvin sekaan. Kollageeni -lisäravinne on aivan kuin mikä tahansa proteiinilisä, joten voit käyttää sitä samalla lailla.

Kollageenivalmistetta valittaessa on hyvä kiinnittää huomiota valmistustapaan. Kuumennettu tai prosessoitu kollageeni tunnetaan myös gelatiinijauheena. Tämä jauhe sekoittuu hyvin ainoastaan kuumaan nesteeseen ja se on olemukseltaan hiukan geelimäinen. Gelatiinijauhe imeytyy myös hieman hydrolysoitua kollageenia hitaammin, mutta molemmat jauheet antavat kollageenin edut käyttöösi.

Jaa tämä artikkeli:

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Magnesiumin puute on yleisempi ongelma kuin moni luulee. Onneksi maailma on täynnä ruokia mistä saa magnesiumia helpottamaan oloa. Magnesium on
Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

B12-vitamiinin riittävä saanti on tärkeää, mutta se voi olla vaikeaa, varsinkin jos olet vegaani. Monet ruuat mistä saa B12-vitamiinia eivät
Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Jos niveliä kolottaa ja särkee, voi paras lääke nivelkipuun löytyä yllättävän läheltä. Tässä vinkit, joiden avulla nivelkivun hoito onnistuu taatusti.

Vastaa