Miten lisätä kollageenin tuotantoa? Katso 5 helppoa keinoa!

Kollageeni on ihomme salaisuus pysyä nuorena, vahvana ja kiinteänä. Kollageeni on tukikudosten proteiini, joka vaikuttaa ihon lisäksi myös siis esimerkiksi luissa ja jänteissä. Kollageenin luonnollinen tuotanto kuitenkin hiipuu 25-30 ikävuodesta alkaen. Tämän vuoksi yhä useampi etenkin rypyistä kärsivä kysyykin, miten lisätä kollageenin tuotantoa luonnollisesti.

Miten lisätä kollageenin tuotantoa luonnollisesti?

Kollageeni on elimistömme liima, joka sitoo kaiken toisiinsa. Ilman kollageenia ihomme alkaa roikkua ja nivelemme eivät pysy vahvoina. Koska kollageenin tuotanto luonnollisestikin tapahtuu kehomme sisällä, myös kollageenin tuotannon lisääminen tapahtuu sisältäpäin.

Kollageenia ei voi lisätä elimistössä ulkoisesti esimerkiksi voiteilla. Voiteiden molekyylit ovat liian suuria läpäistäkseen iho. Olemassa puolestaan on useampia ruoka-aineita sekä muita kollageenituotteita, miten lisätä kollageenin tuotantoa helposti ja vaivatta.

1. Kollageenijauheet

Kollageenijauheiden käyttäminen on yksi tämän hetken suosituin keino, mikä lisää kollageenin tuotantoa. Kollageenijauheissa kollageeniproteiinin rakenne on pilkottu jo valmiiksi kollageenipeptideiksi. Tämä varmistaa tuotteiden tehon kollageenin tuotannon lisäämisessä.

Kollageenijauheet sopivat kiireisemmällekin ikääntymisen merkeistä kärsivälle, sillä ne on helppo sekoittaa esimerkiksi aamupalaan.

Kollageenijauheet ovat nykyisin lisäksi täysin mauttomia, mikä helpottaa tuotteiden käyttöä entisestään. Jauheen voi sekoittaa esimerkiksi smoothien, puuron tai vaikka mehun joukkoon.

Suositut tuotteet ihon juonteiden ja ryppyjen hoitoon
(Artikkeli jatkuu tarjousten jälkeen…)
Oslo Skin Lab
  • Oslo Skin Lab
    Madaltaa ryppyjä kahdeksassa viikossa. Vaikuttaa kaikkialla ihossa - tehoaa myös selluliittiin. Kliinisesti tutkittu.
    Lunasta -30% alennus!
    SUOSITELTU!
IHO+
  • IHO+
    Korkealaatuista patentoitua merikollageeniyhdistelmää. Ihoterveyteen vaikuttavia vitamiineja ja hivenaineita.
    Lunasta -20% alennus!
Marine Collagen
  • Marine Collagen
    Valmistettu todella korkealaatuisesta NatiCol® Marine -kollageenista.
    Katso tuotteen tiedot!
Pure Collagen
  • Pure Collagen
    Luonnolliset ja laadukkaat kollageenikapselit taistelavat ihon ikääntymistä vastaan tehokkaasti.
    Katso tuotteen tiedot!

2. Mustikat

Mustikat ovat etenkin suomalainen suuri herkku. Sen lisäksi, että mustikat ovat muutenkin terveellisiä, ne myös auttavat kollageenin tuotannossa. Mustikat lisäävät kollageenin tuotantoa, niiden sisältämien fytoravintoaineiden avulla.

Mustikoiden fytoravintoaineet auttavat kollageenisäikeiden yhteenliittymisessä. Tämä helpottaa ja lisää kollageenin luonnollista tuotantoa. Pyri siis lisäämään mustikoita edes viikoittaiseen ruokavalioosi rypyttömämmän ihon ylläpitämiseksi.

3. Kanamunat

Kananmunat ovat myös yksi vaihtoehto, mistä lisää kollageenia voi saada näppärästi. Kananmunien kollageenin tuotannon lisääminen perustuu kananmunien aminohappoihin. Kollageenia ei voi muodostua ilman tarvittavia aminohappoja.

Kananmunien kanssa kannattaa pyrkiä syömään lisäksi C-vitamiinia paljon sisältäviä ruokia. Aminohappojen ja C-vitamiinin yhteisvaikutus helpottaa kollageenin tuotantoa entisestään. Syö siis kananmunien lisäksi vaikkapa pinaattia, paprikaa tai appelsiineja.

Lääkkeet helposti ja turvallisesti 73 eri vaivaan verkkoapteekkimme kautta Katso hoidot tästä

4. Porkkana & bataatti

Nyt kannattaa tarkistaa, löytyykö jääkaapista jo porkkanoita tai bataattia. Oranssin väriset vihannekset ovat nimittäin oiva tapa, miten lisätä kollageenia elimistössä. Oranssin väristen vihanneksien kollageenin tuotantoon vaikuttaminen perustuu niiden sisältämään A-vitamiiniin.

A-vitamiinilla on kyky korjata vioittunutta kollageenia. Sen avulla elimistö pystyy hyötymään kaikesta kollageenista, mitä elimistö on pystynyt tuottamaan. Porkkanaa ja bataattia on helppo käyttää ruuanlaitossa päivittäin monin eri tavoin ja ne ovat siksi yksinkertainen tapa vaikuttaa kollageenin tuotantoon.

5. Tummanvihreät vihannekset

Luteiini on antioksidantti, mikä parantaa kollageenin tuotantoa. Luteiinia voi myös saada helposti ravinnosta, kun katseen kääntää tummanvihreiden vihannesten suuntaan. Tummanvihreistä vihanneksista jälleen C-vitamiiniakin sisältävä pinaatti on oiva valinta, mutta myös esimerkiksi lehtikaali toimii taistelussa ryppyjä vastaan mainiosti.

Ruuan ja kollageenijauheiden yhdistelmä toimii parhaiten

Jos rypyt, juonteet, veltostunut ja roikkuva iho häiritsevät, on aika miettiä miten lisätä kollageenin tuotantoa. Paras vaihtoehto onkin suosia sekä kollageenijauheita että kollageenin tuotantoa parantavia ruoka-aineita. Nappaa siis aamulla kollageenijauheella terästetty mustikkasmoothie, vaihda kinkun tilalle piirakkaan pinaatti, ja syö salaatin kanssa kananmunia.

Oslo Skin Lab
  • Oslo Skin Lab
    Madaltaa ryppyjä kahdeksassa viikossa. Vaikuttaa kaikkialla ihossa - tehoaa myös selluliittiin. Kliinisesti tutkittu.
    Lunasta -30% alennus!
    SUOSITELTU!
IHO+
  • IHO+
    Korkealaatuista patentoitua merikollageeniyhdistelmää. Ihoterveyteen vaikuttavia vitamiineja ja hivenaineita.
    Lunasta -20% alennus!
Marine Collagen
  • Marine Collagen
    Valmistettu todella korkealaatuisesta NatiCol® Marine -kollageenista.
    Katso tuotteen tiedot!
Pure Collagen
  • Pure Collagen
    Luonnolliset ja laadukkaat kollageenikapselit taistelavat ihon ikääntymistä vastaan tehokkaasti.
    Katso tuotteen tiedot!

Cialis (Tadalafiili) – Tietoa erektiolääkkeestä ja sen tilaamisesta

Cialis (Tadalafiili) – Tietoa erektiolääkkeestä ja sen tilaamisesta

Cialis on yksi suosituimmista erektiolääkkeistä. Alla kattava katsaus siihen kuinka lääke toimii, kenelle se soveltuu ja kuinka lääke on mahdollista
Mistä tunnistaa B12-vitamiinin puute?

Mistä tunnistaa B12-vitamiinin puute?

B12-vitamiinin puute voi aiheuttaa joukon erilaisia oireita ja muutoksia kehon hyvinvoinnissa. Lue tästä, mitkä ovat tämän vitamiinin puutostilan yleisimmät oireet.
Onnistuuko verenpaineen mittaus makuulla?

Onnistuuko verenpaineen mittaus makuulla?

Verenpaineen seuranta kotona on paras tapa pysyä selvillä verenpainearvoista. Mutta onnistuuko verenpaineen mittaus makuulla? Kotiseuranta on ehdottoman tärkeää, jos kärsit