Dieetti-ruokavalio naiselle kuka haluaa onnistua!

Jos painonpudotus on haaveissasi, täytyy sinun kiinnittää katseesi ruokalautasellesi. Totuus nimittäin on, että noin 70% laihduttamisesta on kiinni ruokavaliostasi. Hankalat ja monimutkaiset dieetit johtavat usein vain repsahtamiseen. Tässä siis dieetti ruokavalio naiselle, kuka haluaa vihdoin onnistua!

Moni nainen kuvittelee, että avain laihempaan vartaloon löytyy lenkkipolulta. Vaikka liikunta onkin tärkeä osa hyvinvoivaa kehoa ja sitä lisäämällä vartalosi voi löytää kauan kadoksissa olleen kiinteyden, ei paino putoa jos ruokavalioon ei kiinnitä huomiota. Treenaajan ruokavalio naiselle voi itse asiassa auttaa jaksamaan kuntosalilla ja nopeuttaa liikunnan lisäämisen vaikutusta kehossasi.

Jos kysytään mikä se oikea dieetti ruokavalio naiselle sitten on, moni kuvittelee, että vastaus on syödä vain parsakaalia ja kanaa. Vaikka nämä ruoka-ainekset ovatkin hyviä lisätä lautaselle, ei onnistuneen dieetin tarvitse olla yksipuolinen.

Suositut laihdutustuotteet
(Artikkeli jatkuu tarjousten jälkeen…)
Metaburn
  • MetaBurn
    MetaBurn on luonnollinen ravintolisä, joka on suunniteltu tehostamaan painonpudotusta. Sisältää wakame-uutetta, vihreää teetä, B-vitamiineja sekä muita tutkitusti tehokkaita ainesosia.
    Lunasta kampanjatarjous! KATSO ERIKOISTARJOUS- SUOSITELTU!
Ultra Burn
  • UltraBurn
    Ota ensimmäinen askel kohti unelmavartaloasi. Mullistava ja luonnollinen laihdutustuote.
    Katso tuotteen tiedot!
Aktiivi T5 Plus + Vadelmaketoni
  • WeightWorld.fi
    Laaja valikoima eri laihdutustuotteita. Ota näistä apua painonpudotukseesi.
    Katso kaupan valikoima!

Helppo ja tehokas dieetti ruokavalio naiselle

Laihduttajan ruokavalio naiselle ei ole mitään rakettitiedettä. Maailma on toki pullollaan lihottavia valintoja, mutta lautaselleen voi kasata myös paljon ruoka-aineita, joiden avulla voi laihtua nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä listaa ruoka-aineista jotka takaavat hyvän dieetti ruokavalion naisille.

Proteiini (noin 29% päivittäisestä ravinnosta)

On tärkeä saada proteiinia tarpeeksi, jotta laihduttaminen ei ala polttamaan elintärkeitä lihaksia. Proteiinia tulee saada noin 0.8 – 1 grammaa jokaista painokiloa kohden. Eli jos painat 70kg, niin proteiinia tulisi saada 56g – 70g / päivä.

Hyviä ja terveellisiä proteiinin lähteitä ovat muun muassa:

  • Kana
  • Kala, eritoten lohi ja makrillit niiden terveellisten rasvojen ansiosta
  • Liha
  • Erilaiset pavut
  • Linssit
  • Kananmunat
  • Proteiinijauhe

Proteiinin saantia on myös hyvä tehostaa erilaisten proteiinijauheiden avulla.

MetaBurn

Hiilihydraatit (noin 42% päivittäisestä ravinnosta)

Hiilihydraatteja ei tarvitse vältellä, kunhan panostat kuidun saantiin ja sokerien vähyyteen. Hiilihydraateista sinun kannattaa aina valita täysjyvätuotteet. Esimerkiksi tumma riisi ja kokojyväpasta ovat parempi vaihtoehto vaikkapa perunalle.

Hiilihydraattien tulisi tulla myös kasviksia syömällä. Salaatit, kurkut, parsa- ja kukkakaalit, palkokasvit, porkkanat ja tomaatit ovat hyviä hiilihydraatteja, sillä ne sisältävät paljon kuitua. Myös siemenet ovat hyvä valinta niiden kuitupitoisuuden vuoksi.

Rasvat (noin 29% päivittäisestä ravinnosta)

Dieetti ruokavalio naiselle ei saa missään nimessä olla rasvaton. Hyvät rasvat auttavat kehoasi polttamaan rasvaa, sillä ne takaavat riittävän energiansaannin. Ota siis käyttöön hyvät rasvat kuten:

  • Oliiviöljy
  • Kookosöljy
  • Pähkinät ja siemenet
  • Avokado

Laihduttajan ruokavalio viikoksi on taatusti monipuolinen kun yhdistelet erilaisia ruoka-aineita näistä ruokaryhmistä.

MetaBurn
MetaBurn

Kunnollinen ruokavalio-ohjelma naisille koostuu myös näistä

Yllä oleva dieetti ruokavalio naiselle auttaa kehoasi tehostamaan rasvanpolttoa, takaamaan riittävän energiansaannin sekä helpottamaan mielitekoja. Laihduttaminen lähtee usein juuri siitä, että ymmärrät mitä sinun tulisi syödä ja mitä ruoka-aineita, joko auttavat tai vaikeuttavat laihtumistasi.

On kuitenkin myös muita tärkeitä vinkkejä, jotka on hyvä miettiä kun aloitat painonpudotuksen.

Oikeiden ruokavalintojen lisäksi sinun tulee myös:

  • Syödä säännöllisin väliajoin, noin neljän tunnin välein.
  • Juoda tarpeeksi vettä. Vettä tulisi juoda päivässä 2,5 – 4L.
  • Vältellä einestuotteita, sillä ne sisältävät yleensä aina piilosokeria ja runsaasti suolaa.
  • Suunnitella päivän ruokailu etukäteen, jotta vältät huonoja valintoja.
  • Mitata ja punnita ruoka, ainakin ensimmäisten viikkojen ajan, jotta tiedät kuinka paljon sinun todella tulee syödä.
  • Pitää helppo ja nopea välipala käden ulottuvilla, jotta et retkahda epäterveelliseen pikaruokaan tai välipalaan. Esimerkiksi pähkinät ja laihdutuslisät voivat auttaa.

Näiden vinkkien avulla syntyy dieetti ruokavalio naiselle, joka todellakin toimii. Panosta siis itseesi parantamalla ruokatottumuksiasi ja laita kilot karisemaan!

Oslo Skin Lab
Oslo Skin Lab