Keinot joiden avulla pääset eroon keskivartalolihavuudesta

Kiristävätkö housut ja ahdistaako mahan pömpötys? Tässä keinot millä pääset eroon keskivartalolihavuudesta.

Liikakilot eivät aina ole helppo karistaa, varsinkaan mahan seudulta. Tehokkaan laihdutuksenkin jälkeen voi keskivartalon alueella olla silti vielä rasvaa, joka saa olon tuntumaan epämukavalta ja turvonneelta. Onneksi on olemassa joukko keinoja, kuinka päästä eroon keskivartalolihavuudesta nopeasti ja turvallisesti.

Parhaat tuotteet laihdutukseen ja rasvanpolttoon

Artikkeli jatkuu tuotteiden jälkeen...
Suosituin
CoffeeForte
CoffeeForte
Täysin luonnollinen keino, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja maksimoi kehon rasvanpolttoa tehokkaasti!
-50% alennus!
Osta täältä »
UltraBurn
UltraBurn
Koostuu luontaisista ainesosista, jotka tehostavat rasvanpolttoa ja auttavat sinua laihtumaan vaivattomammin.
Kokeilupakkaus!
Tilaa täältä »
Garcinia Cambogia Pure
Garcinia Cambogia
Yksi Maxmedixin tunnetuimmista ravintolisistä, joka tarjoaa erinomaista tehokkuutta painonhallintaan.
Tehokas resepti!
Osta täältä »

Miksi keskivartalon kiloista pitää päästä nopeasti eroon?

”Miten pääsen eroon keskivartalolihavuudesta” on yksi netin mieltä askarruttavimmista kysymyksistä ja siihen löytyy joukko eritasoisia asiantuntijavastauksia. Kysymys ei kuitenkaan ole turha, eikä kysymyksen taustalla ole vain kosmeettinen halu näyttää hoikemmalta.

Tutkimukset ovat nimittäin osoittaneet kuinka juuri keskivartalon lihavuus on ongelmallinen terveyden kannalta. Se on yhdistetty:

Naisilla liiallinen keskivartalonlihavuus tarkoittaa noin yli 88 senttimetrin vyötärönympärystä, kun taas miehillä lukema on noin 102 senttimetriä. Ota siis ottaa mittanauha esille ja testaa mitä oma vyötärösi kertoo!

Millä eroon keskivartalolihavuudesta?

Jos keskivartalon lihavuus vaivaa, kannattaa siitä pyrkiä pääsemään eroon mahdollisimman nopeasti. Tässä keinot joiden avulla pääset eroon keskivartalonlihavuudesta nopeasti ja turvallisesti.

Rahalaitos

Vältä sokerin syöntiä

Sokerin välttely on yksi parhaimmista terveysteoista. Tutkimukset ovat todenneet sokerin hidastavan aineenvaihduntaa ja varsinkin keskivartalonlihavuus on usein juuri seurausta sokerinsyönnistä. Pyri siis vähentämään sokerin syöntiä ja välttelemään varsinkin sokeroituja juomia. Näihin lukeutuvat usein mehut sekä urheilujuomat.  Näissä tuotteissa on tietysti sokeria ravintosisällössä, sillä mehun sisältämät ainesosast, kuten hedelmät sisältävät itsessään hedelmäsokeria. Valitse siis sellaisia mehuja ja tuotteita, joissa lukee ei lisättyä sokeria.

Syö enemmän proteiinia

Proteiinin syönti edistää painonpudotusta, sillä se vähentää mielitekojen määrää. Eräässä tutkimuksessa mieliteot vähenivät peräti 60% ja aiheuttivat sen, että kohdehenkilöt söivät 441 kaloria vähemmän päivän aikana. Tutkimusten perusteella näyttäisi siltä, että hyvä proteiinin määrä on noin 25-30% päivän kaloritarpeista. Parhaimmat proteiininlähteet ovat:

  • Kala, kana ja liha
  • Kananmunat
  • Pähkinät
  • Maitotuottee
  • Proteiinijauheet

Kokeile rasvanpolttajia

Maailmassa ei vielä ole pilleriä, jonka avulla pääset eroon keskivartalolihavuudesta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö rasvanpolttajista tai laihdutustuotteista olisi hyötyä. Nämä nimittäin auttavat takaamaan riittävän kuidun saannin, nopeuttavat aineenvaihduntaa ja vähentävät näläntunnetta.

Lisää kuidunsaantiasi

Moni laihduttaja ei saa tarpeeksi kuitua ja tämä aiheuttaa ongelmia, varsinkin niiden viimeisten kilojen saamisessa pois. Paras keino lisätä oikeanlaisen kuidun saantia on syödä tarpeeksi vihanneksia, marjoja ja varsinkin erilaisia palkokasveja. Erään tutkimuksen mukaan 10 grammaa kuituja päivässä riittää tehostamaan rasvanpolttoa. Optimaalinen määrä kuitua on naisilla noin 25g päivässä, kun taas miehillä 38g.

Juo enemmän vettä

Vedenjuonti on yksinkertainen keino millä pääset eroon keskivartalolihavuudesta. Moni kärsii tietämättään nestehukasta ja tämä voi aiheuttaa varsinkin vatsanalueen turvotusta. Vesi on myös tehokas aineenvaihdunnan nopeuttaja. Vettä tulisi juoda vähintään 2-2,5 litraan päivässä. Kannattaa myös kokeilla juoda lasillinen vettä ennen syöntiä, sillä se voi vähentää nälän tunnetta.

MetaBurn

Harrasta aerobista liikuntaa

Liikunta on tehokas keino pudottaa painoa ja sen avulla on mahdollista päästä eroon keskivartalonlihavuudesta. Sinun ei kuitenkaan kannata ruveta tekemään vain kymmeniä vatsalihasliikkeitä – aerobisen liikunnan on todettu tehoavan paljon paremmin.

Mitä tämä aerobinen liikunta sitten tarkoittaa? Päivän liikkuminen voi olla:

  • Nopeatahtista kävelyä
  • Juoksemista
  • Uintia

Jo viidentoista minuutin mittainen liikuntahetki voi riittää. Joten käy kaupassa kävellen, vaihda hissi rappusiin tai pyrähdä uimaan paikalliseen uimahalliin! Tärkeintä on kohottaa sykettä muutaman kymmenen minuutin ajan joka päivä.

Ole realistinen tavoitteidesi suhteen

Muista, ettei keskivartalonlihavuudesta pääsee eroon yhdessä yössä ja pyykkilautavatsaa ei saa ilman pitkäjänteistä työtä sen eteen. Aseta siis realistisia tavoitteita. Näin et myöskään repsahda niin helposti, vaan jaksat jatkaa laihduttamista!

Oslo Skin Lab
Oslo Skin Lab