Keskivartalon kiinteytys – Parhaat harjoitukset ja vinkit

Kapea vyötärö on yksi tämän päivän kauneusihanteista, johon lähes jokainen koittaa tähdätä dieettiä aloittaessa. Lehtien kansissa olevat laihat mallit eivät kuitenkaan ole sitä mitä kannattaa lähteä edes tavoittelemaan. Keskivartalon kiinteytys ja kapea vyötärö on kuitenkin asia, joka kannattaa ottaa tosissaan, sillä se ei ole vain kauneusihanne, vaan sillä on vaikutusta omaan terveyteesi.

Keskivartaloon kertyvä lihavuus on terveydelle haitallista, sillä se yleensä tarkoittaa myös sitä, että rasvaa pääsee kertymään sisäelimien ympärille, joka on haitallista. Lihavuus voi aiheuttaa ennen pitkään sairauksia, kuten diabetestä. Mitä aikaisemmin huomaat keskivartaloon kertyneen rasvan, niin sitä helpompi siitä on päästä eroon. Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus päästä rasvasta eroon muuttamalla elintapojaan. Jo pelkästään ruokavalion muutoksella voi saada ihmeitä aikaan keskivartalossa.

Vihreä Kahvi

Keskivartalon kiinteytys – Ruokavalio muutokset

Keskivartalon kiinteytysKeskivartalon kiinteyttäminen lähtee juurikin ruokavaliosta. Voisia sanoa, että dieetistä 80% riippuu siitä miten syöt, ja 20% liikunnasta. Jos kärsit huomattavasta ylipainosta, niin jo pelkästää ruokavalion siistimisellä saat vyötäröä kapeammaksi. Monilla on se käsitys, että laihduttaminen vaatii pitkiä juoksulenkkejä, kuntosalia ja vaikka mitä. Onhan se tietysti totta, että tarvitset myös liikuntaa, mutta se mitä syöt on se kaikkein tärkein asia. Ottamalla näitä asioita huomioon ruokavaliossa, niin saat varmasti ihmeitä aikaan.

Sokerit pois

Monilla saattaa tulla yllätyksenä paljon oma ruokavalio oikein sisältää piilosokeria. Mehut, jogurtit, murot ja lähes mikä tahansa tuote sisältää nykyään lisättyä sokeria. Näiden jättäminen kokonaan pois saa jo ruokavaliostasi paljon terveellisemmän. Kaupassa kannattaa reilusti vertailla tuotteita keskenään. Esimerkiksi jotkin terveys- ja fitnessmurot sisältävät paljon sokeria. Katso tuotteen takaa aina ravintosisältö, niin näet paljonko siinä on sokeria. Sokerin himo häviää noin kahden viikon jälkeen, kun on pysynyt lujana eikä ole syönyt mitään runsaasti sokeria sisältävää. Sokeri on ihan samalla tavalla addiktoivaa, kuin kofeiini tai nikotiini.

Huonot rasvat pois

Huonoja rasvoja ovat yleisesti kaikki eläinperäiset ja teollisesti muodostuneet rasvat, mitä esimerkiksi leivoksissa on. Hyviä rasvoja ovat taas kasviperäiset rasvat, kuten esimerkiksi oliiviöljy. Eläinperäisistä rasvoistakin löytyy kala, ja varsinkin lohi, joka sisältää hyviä Omega-3 rasvahappoja.

Jos esimerkiksi syöt 20% jauhelihaa, niin se tarkoittaa sitä, että jokaista 100g kohden tuote sisältää 20g rasvaa. Tämä tarkoittaa sitä, että jos syöt esimerkiksi 200g jauhelihaa, niin jo pelkästään siitä kertyy 40g rasvaa. Tiputtamalla jauhelihan 10 prosenttiseen, karsit jo heti puolet huonoista rasvoista pois. Jos taas vaihdat jauhelihan kanaan, joka usein sisältää vain 1-3g rasvaa /100g tiputat taas huonojen rasvojen päivittäistä saantia.

Keskivartalon kiinteytys ei siis vaadi mitään ihan älyttömiä muutoksia. Kannattaa ladata puhelimeen FatSecretin kalorilaskuri, johon voit syöttää kaikki päivän aikanasi syömät ruoat ja laskee niiden ravintosisällöt.

Lataa sovellukset tästä: AndroidApple

Kuitu

Kuitu on yksi tärkeimmistä asioista dieetillä, ja kun haluat kiinteyttää kroppaa. Kuidut pitävät huolen aineenvaihdunnastasi, joka edistää laihtumista. Pidä siis huoli, että ruokavaliosi pitää sisällään runsaasti kuitua.

Vesi

Kuidun kaveriksi on hyvä juoda paljon vettä. Vesi poistaa kehoon kertyneitä kuona-aineita. Kuituja on myös kahdenlaisia, joista toiset vesiliukoiset tarvitsevat toimiakseen vettä. Ne imevät nestettä itseensä, ja auttavat ruokaa kulkemaan suolistossa. Juo vähintääön 2 litraa vettä päivässä.

Liikunnan vaikutus

Ja kuten oli jo puhetta, niin myös liikunnalla on tietysti vaikutus laihdutuksessa. Keskivartalon kiinteytys on aina helpompaa, jos otat osaksi päivittäistä rytmiäsi jonkin liikuntamuodon. Sen ei todellakaan tarvitse olla mikään rankka monen kilometrin mittainen juosulenkki, vaan kannattaa valita sellainen liikuntamuoto, josta itse pidät. Kun liikut päivittäin, niin rasvanpoltto pysyy yllä myös liikuntasuorituksen jälkeen yllättävän pitkällekin.

Uiminen

Uiminen on todella hyvä liikuntamuoto, jossa koko keho tekee töitä. Se itsessään vahvistaa hyvin keskivartalon lihaksia. Uiminen on erittäin monipuolista.

Juokseminen

Jos kärsit vakavasta ylipainosta, niin juoksemisen sijaan on syytä aloittaa ihan kävelylenkeillä nivelten suojaamiseksi. Muuten juokseminen ja hölkkääminen polttaa tehokkaasti rasvaan, ja on hyvä valinta viikoittaiseen liikuntaasi.

Kuntosali

Kuntosali tietysti muokkaa eniten kehosi ulkonäköä. Siellä ei tarvitse tehdä isoilla raskailla painoilla, vaan voit enemmin tiputtaa painojen määrä, ja lisätä toistojen määriä. Tällä tavoin kiinteytät kehoasi, ja samalla korvaat rasvan lihasmassalla. Tästä syystä ei kannata tuijottaa vaakaan, sillä lihas painaa läskiä enemmän. Painosi voi siis olla täysin sama, mutta peilistä katsottaessa ero on huomattava.

Näillä harjoituksilla ja ruokavalion muutoksilla saat jo ihmeitä aikaan. Keskivartalon kiinteytys lähtee siis liikkeelle hyvin yksinkertaisista asioista, jotka on helppo ottaa osaksi arkea. Toivottavasti näistä on apua laihdutukseen, ja pääse tavoitteeseen.

Vadelmaketoni


Erektiolääke ilman reseptiä apteekista – Mitä vaihtoehtoja?

Erektiolääke ilman reseptiä apteekista – Mitä vaihtoehtoja?

Erektiohäiriö voi olla ikävä vaiva kaikenikäisille aikuisille miehille. Moni kuitenkin välttelee lääkärissä käyntiä viimeiseen saakka erektio-ongelmien ilmaantuessa. Varsinainen erektiolääke ilman
Hormonaalinen akne ja hormonaalisen aknen hoito

Hormonaalinen akne ja hormonaalisen aknen hoito

Pienemmätkin ajoittain ilmestyvät näppylät voivat saada hermostumaan, puhumattakaan hormonaalisesta aknesta. Hormonaalinen akne on tavallisimmin aikuisten naisten vaiva, joka ilmenee pääasiassa
Ihmetyttääkö jatkuva väsymys ja voimattomuus? Älä jätä syytä arvailujen varaan

Ihmetyttääkö jatkuva väsymys ja voimattomuus? Älä jätä syytä arvailujen varaan

Kiireinen elämäntyyli, ylityöt, stressaava elämäntilanne ja uniongelmat voivat kaikki olla syynä uupuneeseen oloon. Jatkuva väsymys ja voimattomuus ovatkin todella yleisiä

Vastaa

VOITA 20€ ZALANDO LAHJAKORTTI

Arvomme lukijoidemme kesken ZALANDON lahjakortteja kerran kuukaudessa.
Osallistu arvontaan!
close-link
Ensimmäinen kk - 0€

LAIHDU
Jopa 9KG
Kuukaudessa

  Laihdut takuuvarmasti
✓  Laihdut luonnollisesti
✓  Laihdut turvallisesti
Ilmainen korkealaatuinen Better Us® kehonkoostumusmittari 100:lle ensimmäiselle tilaajalle!
close-link