Nopea laihdutus ei ole kaikkein suositeltavin tapa – vinkit terveelliseen laihdutukseen

”Miten laihtua nopeasti?” ”Miten painon saa putoamaan äkkiä?” ovat varmasti todella yleisiä kysymyksiä, kun puhutaan laihduttamisesta ja dieettaamisesta. Nopea laihdutus on toivottu tapa saada painoa putoamaan ja rasvaa palamaan. Tämä ei kuitenkaan välttämättä ole se järkevin ja terveellisin vaihtoehto. Liian nopealla laihduttamisella on mahdollista saada äkkiä tuloksia aikaiseksi, mutta keholle se ei tee hyvää.

Monen kilon pudotus ensimmäisinä viikkoina perustuu yleensä nesteiden lähtemiseen. Aluksi paino putoaa nopeasti, kun ruokailutottumuksia muutetaan yhtäkkiä ja nesteet häviävät kehosta. Tällä tavalla voidaan saavuttaa muutaman kilon painonpudotus jo viikossa, mutta mistään pysyvistä tuloksista ei voida puhua, sillä paino tulee kyllä takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Kokeile ilmaiseksi suosittua laihdutusvalmistetta!

Acai Berry
Acai Berry
Kokeile 3,9€ hintaan
Tilaajalahja: Kehonkoostumusmittari!
Tilaa täältä
Sinutral
Sinutral
Kokeile 6,9€ hintaan
Vuoden 2018 rasvanpolttaja!
Tilaa täältä
Vadelmaketoni
Vadelmaketoni
Kokeile 4,9€ hintaan
Voita matka Prahaan!
Tilaa täältä
Green Coffee
Green Coffee
Kokeile 1€ hintaan
Tilaajalahja: Aktiivisuusmittari!
Tilaa täältä
UltraBurn
UltraBurn
Kokeile 6,9€ hintaan
100% luonnollinen tuote!
Tilaa täältä


Nopea laihdutus ei ole terveellistä

Nopea laihdutusNopeasti laihduttamalla keho ei ehdi mukautua muutoksiin, mitä kehossa tapahtuu. Monesti nopeaa laihdutusta lähdetään tavoittelemaan sillä, että syödään mahdollisimman vähän, ja usein vielä ihan liian vähän. Paino tietysti putoaa, kun ei syö mitään, mutta tällä tavalla aiheutetaan kehoon ns. säästötila, jossa elintoiminnot alkavat kärsiä, kuten ruoansulatus.

Keho osaa sopeutua kuhunkin hetkeen ja säätelee elimistön toimintoja tilanteen mukaan. Jos et syö tarpeeksi ja elimistö huomaa, että ruokaa ei saada, niin menee se säästötilaan, jotta kaikki mahdollinen energia saataisiin pidettyä tallessa. Laihduttamisen jälkeen, kun aloittaa syömään normaalisti, niin helposti lähteneet kilot tulevat takaisin lisäkilojen kanssa juuri tästä syystä, että keho ei ole vielä sopeutunut siihen tilaan. Tämän takia parhaat tulokset saavutetaan säännöllisellä syömisellä ja liikunnalla, jossa ruokaa ja liikuntaa saadaan molempia riittävä määrä. Laihduttamisessa tärkeintä on saada päivittäisen saannin ja kulutuksen ero aikaan liikunnan avulla eikä paastoamalla.

Miten laihdun nopeasti?

Vaikka nopeaa laihdutusta ei suositellakaan, niin on silti terveellisiä tapoja, jotka tukevat nopeampaa laihdutusta, joilla saavutetaan pysyvät tulokset. Mitä kärsivällisempi laihdutuksen kanssa on, niin sitä helpompi painoa on ylläpitää ja estää liikakilojen tuleminen tulevaisuudessa. Näillä tavoilla voit tukea terveellisen dieetin nopeutusta.

Kasvisrasva

PähkinätRasva on yksi isoimmista asioista, joita monet välttelevät dieetillä. Mikä tekee siitä ironista, niin rasvaa itse asiassa tarvitaan siihen, että kehossa oleva rasva palaa. Hyvät rasvanlähteet, kuten erilaiset öljyt auttavat kehoa korvaamaan huonoa rasvaa eli läskiä hyvillä rasvoilla ja nopeuttamaan rasvanpolttoprosessia. Tästä syystä rasvaa olisi hyvä saada noin 20-30% päivittäisestä kulutuksesta. Eläinrasvaa ja muusta ruoasta saatavaa rasvaa on hyvä karsia ja korva ne kasvisperäisillä rasvoilla, kuten oliiviöjyllä ja pähkinöillä. Rasva pitää myös huolen siitä, että pysyt kylläisenä pidempään, ja myös aineenvaihdunta toimii paremmin.

Riittävästi vettä

Veden juontiVeden juonti on myös äärimmäisen tärkeää dieetillä, sillä se pitää huolen koko elimistöstä ja varsinkin aineenvaihdunnasta. Vettä juomalla huuhdot elimistöstä pois kuona-aineita ja muutaman päivän runsaalla vedenjuonnilla huomaat, että olosi on paljon kevyempi mitä ennen. Nopea laihdutus perustuu yleensä juuri kertyneiden nesteiden lähtemiseen kehosta, joka onnistuu juuri runsaalla veden juonnilla. Juo päivittäin vähintään 3 litraa puhdasta hana- tai pullovettä.

Säännöllinen liikunta

JuoksulenkkiNopea laihdutus vaatii myös liikuntaa osaksi dieettiä. Kuten alussa oli puhetta, niin kaloriero eli päivittäinen saanti miinus kulutus on hyvä saada aikaan liikunnan avulla eikä syömättömyydellä. Jotta ihmisen keho polttaisi kilon rasvaa, niin kalorieron pitäisi olla noin 7000kcal. Eli jos jäät kahden viikon aikana 500kcal miinukselle päivittäin, niin tulee tänä aikana täyteen 7000kcal ero. Turvallinen ja paras laihdutus vauhti on juuri tämä 0,5 – 1kg viikossa. Alussa paino voi pudota nopeamminkin, joka on normaalia, mutta mitä pidemmälle dieettiä mennään, niin sitä hitaammaksi se käy.

Pidä huoli siitä, että saat päivittäin liikuntaa. Mitä monipuolisempaa se on, niin sitä parempi. Illalla kävelylenkki, aamulla nopea juoksulenkki tai töiden jälkeen kuntosaliharjoittelu. Kaikki liikuntamuodot ovat tehokkaita. Korkeasykkeinen liikunta tukee nopeaa rasvanpolttoa. Jos ylipainoa on kertynyt huomattavasti, niin liikunta kannattaa kuitenkin aloittaa rauhallisesti ja tasaisesti, jotta välttyy esimerkiksi nivelongelmilta.

Laihdutusvalmisteet

Markkinoille on vuosien aikana tullut koko ajan uusia laihdutustuotteita, -valmisteita, rasvanpolttajia ja mitä ihmeellisimpiä dieettejä. Järkevillä valinnoilla näillä tuotteilla voi tehostaa dieettiä, ja nopea laihdutus tapahtuu todennäköisemmin, sillä nämä tuotteet tukevat kehon huonon rasvan polttamista. Rasvanpolttajat ja muut valmisteet ovat suunniteltu, niin että ne antavat tarvittavia aineita, joita elimistö tarvitsee muutenkin rasvanpolttamiseen. Kokeile kuukauden verran laihdutusvalmistetta terveellisen ruokavalion ja säännöllisen liikunnan ohella, niin huomaat jo varmasti merkittäviä tuloksia.

Vihreä Kahvi

Jaa tämä artikkeli:

Mitkä ovat kahvin haittavaikutukset?

Mitkä ovat kahvin haittavaikutukset?

Me suomalaiset olemme kahvinjuojakansaa. Juomme noin 9,9 kiloa kahvia henkilöä kohti joka vuonna. Mutta onko kahvi hyväksi? Mitkä ovatkaan kahvin
Näillä vinkeillä onnistuu kiinteä vatsa kahdessa viikossa

Näillä vinkeillä onnistuu kiinteä vatsa kahdessa viikossa

Kiinteä vatsa kahdessa viikossa voi kuulostaa mahdottomalta, mutta sitä se ei suinkaan ole. Kaikki riippuu hieman lähtökohdistasi ja siitä, oletko
Miten sinkin puute naisilla oireilee?

Miten sinkin puute naisilla oireilee?

Sinkki on yksi tärkeimmistä mineraaleista kehon hyvinvoinnin kannalta. Sen rooli on tärkeä aivan solutasolla asti, jolloin sinkin puute naisilla voi

Vastaa