Nopea laihdutus ei ole kaikkein suositeltavin tapa

”Miten laihtua nopeasti?” ”Miten painon saa putoamaan äkkiä?” ovat varmasti todella yleisiä kysymyksiä, kun puhutaan laihduttamisesta ja dieettaamisesta. Nopea laihdutus on toivottu tapa saada painoa putoamaan ja rasvaa palamaan. Tämä ei kuitenkaan välttämättä ole se järkevin ja terveellisin vaihtoehto. Liian nopealla laihduttamisella on mahdollista saada äkkiä tuloksia aikaiseksi, mutta keholle se ei tee hyvää.

Monen kilon pudotus ensimmäisinä viikkoina perustuu yleensä nesteiden lähtemiseen. Aluksi paino putoaa nopeasti, kun ruokailutottumuksia muutetaan yhtäkkiä ja nesteet häviävät kehosta. Tällä tavalla voidaan saavuttaa muutaman kilon painonpudotus jo viikossa, mutta mistään pysyvistä tuloksista ei voida puhua, sillä paino tulee kyllä takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Suositut laihdutustuotteet
(Artikkeli jatkuu tarjousten jälkeen…)
Metaburn
  • MetaBurn
    MetaBurn on luonnollinen ravintolisä, joka on suunniteltu tehostamaan painonpudotusta. Sisältää wakame-uutetta, vihreää teetä, B-vitamiineja sekä muita tutkitusti tehokkaita ainesosia.
    Lunasta kampanjatarjous! KATSO ERIKOISTARJOUS- SUOSITELTU!
Ultra Burn
  • UltraBurn
    Ota ensimmäinen askel kohti unelmavartaloasi. Mullistava ja luonnollinen laihdutustuote.
    Katso tuotteen tiedot!
Aktiivi T5 Plus + Vadelmaketoni
  • WeightWorld.fi
    Laaja valikoima eri laihdutustuotteita. Ota näistä apua painonpudotukseesi.
    Katso kaupan valikoima!

Nopea laihdutus ei ole terveellistä

Nopea laihdutusNopeasti laihduttamalla keho ei ehdi mukautua muutoksiin, mitä kehossa tapahtuu. Monesti nopeaa laihdutusta lähdetään tavoittelemaan sillä, että syödään mahdollisimman vähän, ja usein vielä ihan liian vähän. Paino tietysti putoaa, kun ei syö mitään, mutta tällä tavalla aiheutetaan kehoon ns. säästötila, jossa elintoiminnot alkavat kärsiä, kuten ruoansulatus.

Keho osaa sopeutua kuhunkin hetkeen ja säätelee elimistön toimintoja tilanteen mukaan. Jos et syö tarpeeksi ja elimistö huomaa, että ruokaa ei saada, niin menee se säästötilaan, jotta kaikki mahdollinen energia saataisiin pidettyä tallessa. Laihduttamisen jälkeen, kun aloittaa syömään normaalisti, niin helposti lähteneet kilot tulevat takaisin lisäkilojen kanssa juuri tästä syystä, että keho ei ole vielä sopeutunut siihen tilaan. Tämän takia parhaat tulokset saavutetaan säännöllisellä syömisellä ja liikunnalla, jossa ruokaa ja liikuntaa saadaan molempia riittävä määrä. Laihduttamisessa tärkeintä on saada päivittäisen saannin ja kulutuksen ero aikaan liikunnan avulla eikä paastoamalla.

Coffee Zero

Miten laihdun nopeasti?

Vaikka nopeaa laihdutusta ei suositellakaan, niin on silti terveellisiä tapoja, jotka tukevat nopeampaa laihdutusta, joilla saavutetaan pysyvät tulokset. Mitä kärsivällisempi laihdutuksen kanssa on, niin sitä helpompi painoa on ylläpitää ja estää liikakilojen tuleminen tulevaisuudessa. Näillä tavoilla voit tukea terveellisen dieetin nopeutusta.

Kasvisrasva

Rasva on yksi isoimmista asioista, joita monet välttelevät dieetillä. Mikä tekee siitä ironista, niin rasvaa itse asiassa tarvitaan siihen, että kehossa oleva rasva palaa. Hyvät rasvanlähteet, kuten erilaiset öljyt auttavat kehoa korvaamaan huonoa rasvaa eli läskiä hyvillä rasvoilla ja nopeuttamaan rasvanpolttoprosessia. Tästä syystä rasvaa olisi hyvä saada noin 20-30% päivittäisestä kulutuksesta. Eläinrasvaa ja muusta ruoasta saatavaa rasvaa on hyvä karsia ja korva ne kasvisperäisillä rasvoilla, kuten oliiviöjyllä ja pähkinöillä. Rasva pitää myös huolen siitä, että pysyt kylläisenä pidempään, ja myös aineenvaihdunta toimii paremmin.

Riittävästi vettä

Veden juontiVeden juonti on myös äärimmäisen tärkeää dieetillä, sillä se pitää huolen koko elimistöstä ja varsinkin aineenvaihdunnasta. Vettä juomalla huuhdot elimistöstä pois kuona-aineita ja muutaman päivän runsaalla vedenjuonnilla huomaat, että olosi on paljon kevyempi mitä ennen. Nopea laihdutus perustuu yleensä juuri kertyneiden nesteiden lähtemiseen kehosta, joka onnistuu juuri runsaalla veden juonnilla. Juo päivittäin vähintään 3 litraa puhdasta hana- tai pullovettä.

Säännöllinen liikunta

JuoksulenkkiNopea laihdutus vaatii myös liikuntaa osaksi dieettiä. Kuten alussa oli puhetta, niin kaloriero eli päivittäinen saanti miinus kulutus on hyvä saada aikaan liikunnan avulla eikä syömättömyydellä. Jotta ihmisen keho polttaisi kilon rasvaa, niin kalorieron pitäisi olla noin 7000kcal. Eli jos jäät kahden viikon aikana 500kcal miinukselle päivittäin, niin tulee tänä aikana täyteen 7000kcal ero. Turvallinen ja paras laihdutus vauhti on juuri tämä 0,5 – 1kg viikossa. Alussa paino voi pudota nopeamminkin, joka on normaalia, mutta mitä pidemmälle dieettiä mennään, niin sitä hitaammaksi se käy.

MetaBurn
Pidä huoli siitä, että saat päivittäin liikuntaa. Mitä monipuolisempaa se on, niin sitä parempi. Illalla kävelylenkki, aamulla nopea juoksulenkki tai töiden jälkeen kuntosaliharjoittelu. Kaikki liikuntamuodot ovat tehokkaita. Korkeasykkeinen liikunta tukee nopeaa rasvanpolttoa. Jos ylipainoa on kertynyt huomattavasti, niin liikunta kannattaa kuitenkin aloittaa rauhallisesti ja tasaisesti, jotta välttyy esimerkiksi nivelongelmilta.

Laihdutusvalmisteet

Markkinoille on vuosien aikana tullut koko ajan uusia laihdutustuotteita, -valmisteita, rasvanpolttajia ja mitä ihmeellisimpiä dieettejä. Järkevillä valinnoilla näillä tuotteilla voi tehostaa dieettiä, ja nopea laihdutus tapahtuu todennäköisemmin, sillä nämä tuotteet tukevat kehon huonon rasvan polttamista. Rasvanpolttajat ja muut valmisteet ovat suunniteltu, niin että ne antavat tarvittavia aineita, joita elimistö tarvitsee muutenkin rasvanpolttamiseen. Kokeile kuukauden verran laihdutusvalmistetta terveellisen ruokavalion ja säännöllisen liikunnan ohella, niin huomaat jo varmasti merkittäviä tuloksia.

Oslo Skin Lab
Oslo Skin Lab