Rasvaa polttava salitreeni on yhdistelmä harjoituksia

Useimpien kuntosalilla huhkivien liikkujien tavoitteena on nimenomaan rasvanpoltto. Jokainen antaa erilaisia neuvoja nopeaan rasvanpolttoon ja pian seurauksena on hämmentynyt treenaaja ilman todellista suunnitelmaa. Nopeasti rasvaa polttava salitreeni on kuitenkin melko yksinkertainen toteuttaa, kun keskittyy vain voima- sekä kovan sykkeen intervalliharjoituksiin.

Rasvaa polttava salitreeni ohjelma

Rasvanpoltto on taitolaji, jonka kuka vain onneksi voi opetella. Rasvanpoltosta kinkkisen tekee se, että rasvan sijaan kroppa helposti alkaa polttamaan pois lihaksia. Oikeaoppinen rasvaa polttava salitreeni sisältääkin sekä voimaharjoituksia että sykettä nostavia intervallitreenejä.

Rasvaa polttava saliohjelma sisältää voimaharjoituksia, sillä mitä enemmän lihaksia treenaa, sitä enemmän palaa myös rasvaa. Lihaksilla on kyky polttaa rasvaa jopa levossa, mikä on yksi suuri kannuste lisätä painoja tankoon. Voimaharjoitusten lisäksi salilla kannattaa harrastaa myös intervallitreeniä.

Suositut laihdutustuotteet
(Artikkeli jatkuu tarjousten jälkeen…)
Metaburn
  • MetaBurn
    MetaBurn on luonnollinen ravintolisä, joka on suunniteltu tehostamaan painonpudotusta. Sisältää wakame-uutetta, vihreää teetä, B-vitamiineja sekä muita tutkitusti tehokkaita ainesosia.
    Lunasta kampanjatarjous! KATSO ERIKOISTARJOUS- SUOSITELTU!
Ultra Burn
  • UltraBurn
    Ota ensimmäinen askel kohti unelmavartaloasi. Mullistava ja luonnollinen laihdutustuote.
    Katso tuotteen tiedot!
Aktiivi T5 Plus + Vadelmaketoni
  • WeightWorld.fi
    Laaja valikoima eri laihdutustuotteita. Ota näistä apua painonpudotukseesi.
    Katso kaupan valikoima!

Intervallitreenit nostavat sykettä ja pitävät viimeistään huolen siitä, että kroppaa polttaa rasvaa vielä kauan treenin jälkeenkin. Intervalliharjoitukset voi yhdistää kuntosalilla kätevästi voimaharjoitusten kanssa. Voit esimerkiksi tehdä ensin pari liikettä voimaharjoituksia, suorittaa sen jälkeen yhden HIIT-treenipätkän ja toistaa nämä vain vaihtaen liikkeitä välillä. Muista pitää tauot todella lyhyinä.

Tee näin:
Keskity sekä voima- että intervalliharjoituksiin, esimerkiksi
1. Pari voimaharjoitusta, jota seuraa intervalliharjoitus
2. Kohdan 1 toistaminen vain vaihtamalla liikkeitä
3. Lepotauot tulee pitää todella lyhyinä tai olemattomina
Välipäiviä toipumiseen 1-2 viikossa

Vaihtoehtoinen rasvaa polttava kotitreeni

Kuntosalille pääsemisen hankaluus ei ole syy laiskotteluun. Rasvaa polttava kotitreeni voi auttaa rasvanpoltossa aivan yhtä tehokkaasti kuin salilla käynti. Kotitreenissä parasta on se, että treenin voi suorittaa aina sopivan hetken ilmaannuttua ja ilman ylimääräisiä välineitä!

Koska kotona harvemmin on olemassa ainakaan monia erilaisia välineitä tai painoja, ei voimaharjoittelu ole mahdollista. Sen sijaan HIIT-harjoitukset sopivat kaikille kotona treenaaville mainiosti. HIIT-harjoitukset nostavat sykkeen taivaisiin, laittavat hien virtaamaan ja rasvan 100% varmuudella palamaan.

MetaBurn
Tee näin:
Keskity HIIT-harjoituksiin, esimerkiksi
1. Valitse 5-8 mieluisaa harjoitusta välineiden kanssa tai ilman
2. Suorita jokainen harjoitus täydellä teholla 30 sekunnin ajan
3. Pidä 10 sekunnin tauko ja siirry seuraavaan harjoitukseen
4. Jatka kohtia 2-3 haluamasi ajan verran, kuitenkin noin 12-30 minuuttia.

Muu rasvaa polttava liikunta

Jos kuntosalilla käynti ei houkuttele ja kotona neljän seinän sisällä oleminenkin vain laskee motivaatiota, lähde ulos treenaamaan. Rasvaa polttavia intervalliharjoituksia voi tehdä nimittäin kätevästi vaikka lenkkipolulla. Lenkkeilyn muodossa tehtävään rasvaa polttavaan intervalliharjoitukseen ei tarvita muuta kuin hyvät kengät ja mielenlujuutta.

Tee näin:
Intervalliharjoituksia kävelyn ja juoksemisen muodossa, esimerkiksi

1. 10min lämmittely kävely
2. 15-25min hölkkäys
3. 1min lähes maksimijuoksua, jonka jälkeen reipasta kävelyä 30s-1min
4. Toista kohta 3 useamman kerran, kuitenkin n. 5-10 kertaa
5. Jäähdyttely kävely.

DreamWell
DreamWell

Muut keinot nopeampaan rasvanpolttoon

Rasvaa polttava salitreeni on monen pääasiallinen valinta tehokkaaseen rasvanpolttoon. Rasvanpolttoa voi kuitenkin vielä nopeuttaa entisestään. ”Salaisuudet” vieläkin nopeampaan ja tehokkaampaan rasvanpolttoon löytyvät ruokavalinnoista sekä rasvanpolttoon erikoistuneista laihdutusvalmisteista.

Hoikistuminen ja kiinteytyminen on liikunnan ja ruokavalion yhdistelmä. Jätä siis taaksesi roskaruoka sekä herkut, ja keskity syömään hyvin. On tärkeää, että lipsumisia ei tule ja kiireestä huolimatta ruokavalio pysyy terveellisenä.

Eräs mainio keino tehostaa rasvanpolttoa, ja sen nopeutta, ovat esimerkiksi rasvanpolttajat. Rasvanpolttajat sekä erilaiset laihdutusvalmisteet tehostavat entisestään rasvan palamista ja nopeuttavat aineenvaihduntaa. Kiireellisen rasvanpolttajatreenaajan apuna voivat toimia myös erilaiset ateriankorvikevalmisteet.

Tee näin:
Ota testiksi avuksi nopeampaan rasvanpolttoon tehokkaat rasvanpolttajat tai muu laihdutusvalmiste. Kiireisinä päivinä älä sorru roskaruokaan vaan kanna aina mukana esimerkiksi ateriankorvikepatukka.

Oslo Skin Lab
Oslo Skin Lab