Rasvaa polttava salitreeni on yhdistelmä voima- ja intervalliharjoituksia

Useimpien kuntosalilla huhkivien liikkujien tavoitteena on nimenomaan rasvanpoltto. Jokainen antaa erilaisia neuvoja nopeaan rasvanpolttoon ja pian seurauksena on hämmentynyt treenaaja ilman todellista suunnitelmaa. Nopeasti rasvaa polttava salitreeni on kuitenkin melko yksinkertainen toteuttaa, kun keskittyy vain voima- sekä kovan sykkeen intervalliharjoituksiin.

Rasvaa polttava salitreeni ohjelma

Rasvanpoltto on taitolaji, jonka kuka vain onneksi voi opetella. Rasvanpoltosta kinkkisen tekee se, että rasvan sijaan kroppa helposti alkaa polttamaan pois lihaksia. Oikeaoppinen rasvaa polttava salitreeni sisältääkin sekä voimaharjoituksia että sykettä nostavia intervallitreenejä.

Rasvaa polttava saliohjelma sisältää voimaharjoituksia, sillä mitä enemmän lihaksia treenaa, sitä enemmän palaa myös rasvaa. Lihaksilla on kyky polttaa rasvaa jopa levossa, mikä on yksi suuri kannuste lisätä painoja tankoon. Voimaharjoitusten lisäksi salilla kannattaa harrastaa myös intervallitreeniä.

Acai Berry
Acai Berry
Kokeile 3,9€ hintaan
Tilaajalahja: Kehonkoostumusmittari!
Tilaa täältä
Sinutral
Sinutral
Kokeile 6,9€ hintaan
Vuoden 2018 rasvanpolttaja!
Tilaa täältä
Vadelmaketoni
Vadelmaketoni
Kokeile 4,9€ hintaan
Voita matka Prahaan!
Tilaa täältä
Green Coffee
Green Coffee
Kokeile 1€ hintaan
Tilaajalahja: Aktiivisuusmittari!
Tilaa täältä
UltraBurn
UltraBurn
Kokeile 6,9€ hintaan
100% luonnollinen tuote!
Tilaa täältä


Intervallitreenit nostavat sykettä ja pitävät viimeistään huolen siitä, että kroppaa polttaa rasvaa vielä kauan treenin jälkeenkin. Intervalliharjoitukset voi yhdistää kuntosalilla kätevästi voimaharjoitusten kanssa. Voit esimerkiksi tehdä ensin pari liikettä voimaharjoituksia, suorittaa sen jälkeen yhden HIIT-treenipätkän ja toistaa nämä vain vaihtaen liikkeitä välillä. Muista pitää tauot todella lyhyinä.

Tee näin:
Keskity sekä voima- että intervalliharjoituksiin, esimerkiksi
1. Pari voimaharjoitusta, jota seuraa intervalliharjoitus
2. Kohdan 1 toistaminen vain vaihtamalla liikkeitä
3. Lepotauot tulee pitää todella lyhyinä tai olemattomina
Välipäiviä toipumiseen 1-2 viikossa

Vaihtoehtoinen rasvaa polttava kotitreeni

Kuntosalille pääsemisen hankaluus ei ole syy laiskotteluun. Rasvaa polttava kotitreeni voi auttaa rasvanpoltossa aivan yhtä tehokkaasti kuin salilla käynti. Kotitreenissä parasta on se, että treenin voi suorittaa aina sopivan hetken ilmaannuttua ja ilman ylimääräisiä välineitä!

Koska kotona harvemmin on olemassa ainakaan monia erilaisia välineitä tai painoja, ei voimaharjoittelu ole mahdollista. Sen sijaan HIIT-harjoitukset sopivat kaikille kotona treenaaville mainiosti. HIIT-harjoitukset nostavat sykkeen taivaisiin, laittavat hien virtaamaan ja rasvan 100% varmuudella palamaan.

Tee näin:
Keskity HIIT-harjoituksiin, esimerkiksi
1. Valitse 5-8 mieluisaa harjoitusta välineiden kanssa tai ilman
2. Suorita jokainen harjoitus täydellä teholla 30 sekunnin ajan
3. Pidä 10 sekunnin tauko ja siirry seuraavaan harjoitukseen
4. Jatka kohtia 2-3 haluamasi ajan verran, kuitenkin noin 12-30 minuuttia.

Muu rasvaa polttava liikunta

Jos kuntosalilla käynti ei houkuttele ja kotona neljän seinän sisällä oleminenkin vain laskee motivaatiota, lähde ulos treenaamaan. Rasvaa polttavia intervalliharjoituksia voi tehdä nimittäin kätevästi vaikka lenkkipolulla. Lenkkeilyn muodossa tehtävään rasvaa polttavaan intervalliharjoitukseen ei tarvita muuta kuin hyvät kengät ja mielenlujuutta.

Tee näin:
Intervalliharjoituksia kävelyn ja juoksemisen muodossa, esimerkiksi
1. 10min lämmittely kävely
2. 15-25min hölkkäys
3. 1min lähes maksimijuoksua, jonka jälkeen reipasta kävelyä 30s-1min
4. Toista kohta 3 useamman kerran, kuitenkin n. 5-10 kertaa
5. Jäähdyttely kävely.

Vihreä Kahvi

Muut keinot nopeampaan rasvanpolttoon

Rasvaa polttava salitreeni on monen pääasiallinen valinta tehokkaaseen rasvanpolttoon. Rasvanpolttoa voi kuitenkin vielä nopeuttaa entisestään. ”Salaisuudet” vieläkin nopeampaan ja tehokkaampaan rasvanpolttoon löytyvät ruokavalinnoista sekä rasvanpolttoon erikoistuneista laihdutusvalmisteista.


Hoikistuminen ja kiinteytyminen on liikunnan ja ruokavalion yhdistelmä. Jätä siis taaksesi roskaruoka sekä herkut, ja keskity syömään hyvin. On tärkeää, että lipsumisia ei tule ja kiireestä huolimatta ruokavalio pysyy terveellisenä.

Eräs mainio keino tehostaa rasvanpolttoa, ja sen nopeutta, ovat esimerkiksi rasvanpolttajat. Rasvanpolttajat sekä erilaiset laihdutusvalmisteet tehostavat entisestään rasvan palamista ja nopeuttavat aineenvaihduntaa. Kiireellisen rasvanpolttajatreenaajan apuna voivat toimia myös erilaiset ateriankorvikevalmisteet.

Tee näin:
Ota testiksi avuksi nopeampaan rasvanpolttoon tehokkaat rasvanpolttajat tai muu laihdutusvalmiste. Kiireisinä päivinä älä sorru roskaruokaan vaan kanna aina mukana esimerkiksi ateriankorvikepatukka.

Jaa tämä artikkeli:

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Magnesiumin puute on yleisempi ongelma kuin moni luulee. Onneksi maailma on täynnä ruokia mistä saa magnesiumia helpottamaan oloa. Magnesium on
Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

B12-vitamiinin riittävä saanti on tärkeää, mutta se voi olla vaikeaa, varsinkin jos olet vegaani. Monet ruuat mistä saa B12-vitamiinia eivät
Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Jos niveliä kolottaa ja särkee, voi paras lääke nivelkipuun löytyä yllättävän läheltä. Tässä vinkit, joiden avulla nivelkivun hoito onnistuu taatusti.

Vastaa