Realistinen painonpudotus kuukaudessa riippuu yksilöllisesti monista eri seikoista

Uusi vuosi ja toiveissa uusi ulkomuoto. Kuntosalit täyttyvät innokkaista laihduttajista ja kauppojen vihannesosastolla käy kuhina. Usein tuloksia halutaan nähdä mahdollisimmin nopeasti ja painonpudotustavoite ei mitenkään ole edes saavutettavissa. Realistinen painonpudotus kuukaudessa riippuu pitkälti omasta vartalotyypistä.

Realistinen painonpudotus kuukaudessa on hyvin riippuvainen henkilön samasta liikunnan määrästä, mutta myös ruokavaliosta. Tämän lisäksi prosessin nopeuteen ja etenemiseen liittyvät vahvasti henkilön lähtötilanne sekä mahdolliset laihdutusta tehostavien tuotteiden käyttö. Mikä on sinun realistinen painonpudotustavoitteesi?

Realistinen painonpudotus kuukaudessa kiloina

Kuinka paljon keskimääräinen realistinen painonpudotus kuukaudessa sitten oikein onkaan? Realistinen painonpudotus kuukaudessa voi vaihdella vain kilosta jopa lähemmäs kymmeneen kiloon. Realistinen painonpudotustavoite riippuu laihduttajan lähtökohdista, viikoittaisesta liikunnan määrästä sekä päivittäisestä kalorien saannista.

Acai Berry
Acai Berry
Kokeile 3,9€ hintaan
Tilaajalahja: Kehonkoostumusmittari!
Tilaa täältä
SinetrolPlus
SinetrolPlus
Kokeile 6,9€ hintaan
Vuoden 2018 rasvanpolttaja!
Tilaa täältä
Vadelmaketoni
Vadelmaketoni
Kokeile 4,9€ hintaan
Voita matka Prahaan!
Tilaa täältä
Green Coffee
Green Coffee
Kokeile 1€ hintaan
Tilaajalahja: Aktiivisuusmittari!
Tilaa täältä
UltraBurn
UltraBurn
Kokeile 6,9€ hintaan
100% luonnollinen tuote!
Tilaa täältä


Vähäinen liikunta, tavallista vähäisempi kalorinsaanti – 1-2kg

Jos liikunnan määrä on vähäistä tai lähes olematonta, ei paino putoa nopeasti. Jos liikunnan vähäisyyden lisäksi kalorinsaannin pudottamisen pitää hillittynä, voi realistinen painonpudotus viikossa olla vain noin puoli kiloa. Kuukaudessa painoa putoaa noin 1-2 kiloa. Vähäisen liikunnan ja hieman tarvittavan päivittäisen kalorimäärän alittaminen ovat hidas, mutta varma tapa pudottaa painoa.

Runsas liikunta, todella vähäinen kaloriensaanti – > 5kg

Tämä on painonpudotusvaihtoehdoista radikaalein. Runsas liikunta 5-7 päivänä viikossa ja kaloreiden minimoiminen. Tällä metodilla kiloja voi karista viikossa jopa kilo tai enemmänkin. Realistinen painonpudotus kuukaudessa voi nousta jopa reiluun viiteen kiloon saakka.

Suuri aloituspaino – 2-8kg

Mitä suurempi laihduttajan aloituspaino on, sitä nopeammin paino etenkin alussa putoaa. Suuren ylipainon kanssa kamppailevat laihduttajat voivat sinnikkyydellä tiputtaa painoa jopa ennätysmääriä kuukaudessa. Realistiset kilomäärät voivat alkuun lähennellä mitä tahansa 2-8 kg väliltä, mutta suuremmatkin lukemat tasoittuvat ajan kanssa.

Vain aavistus ylimääräistä rasvaa kehossa – 1-2kg

Jos lähtöpaino ja painoindeksi ovat laihduttajalla jo alkuun normaalit, on usein toiveena vain pieni kiinteytyminen tai korkeintaan parin kilon vyötäröltä nipistäminen. Tällaisissa tilanteissa liikunnan lisääminen on paras vaihtoehto painon pudottamiseen ja realistinen painonpudotustavoite kuukaudessa 1-2 kiloa.

Paljon kiloja nopeasti vai hitaasti ja varmasti?

Laihduttamisesta voi omilla valinnoilla tehdä joko helppoa tai tuskallista. Liikunnan määrä ja ravinto ovat vain muutamia asioita, joilla laihdutusprosessiin voi itse yksinkertaisesti vaikuttaa. Kumpi onkaan sitten parempi tapa tavoittaa omat painonpudotustavoitteet, nopea ja tehokas vai hidas ja varma?

Nopea painonpudotus on usein se suositumpi vaihtoehto laihduttajilla. Tämä ei kuitenkaan ole välttämättä se paras keino, etenkin kun se johtaa aivan liian pienien kalorimäärien saamiseen. Nopea kilojen karistaminen myös helposti altistaa niin sanotulle painon jojoilulle.

Jos painonpudotuksen kuitenkin haluaa suorittaa mahdollisimman nopeasti, voi ravinnon ja liikunnan lisäksi ottaa avuksi laihdutustuotteet. Laihdutustuotteet tukevat oikeastaan molempia, sekä nopeaa, että hidasta laihduttamista. Laihdutustuotteista etenkin rasvaa polttavat, ruokahalua hillitsevät ja aineenvaihduntaa kiihdyttävät valmisteet ovat tunnetusti tehokkaita vaihtoehtoja.

Vihreä Kahvi

Jos mahdollista, valitse aina hidas ja varma tapa laihduttaa. Aseta painonpudotustavoitteesi realistiseksi ja pyri saamaan tuloksia pitkällä aikavälillä. Yksi hyvä tapa tähän on miettiä realistinen painonpudotus puolessa vuodessa, kuukausi- tai viikkotavoitteiden sijaan.

Jaa tämä artikkeli:

Löydä itsellesi maailman paras partahöylä

Löydä itsellesi maailman paras partahöylä

Jokainen huonolla partahöylällä karvojaan ajellut mies tietää, että terällä on todellakin väliä. Huono partahöylä ei ole vain hidas, se voi
Miehen seksuaalinen haluttomuus hoituu yleensä helposti kotikonstein

Miehen seksuaalinen haluttomuus hoituu yleensä helposti kotikonstein

Miehen seksuaalinen haluttomuus on edelleen vähemmän käsitelty aihe kuin naisten haluttomuus. Miehen seksuaalisen halun puute on kuitenkin aivan yhtä yleistä
Millainen on laihduttajan aamupala? Tästä parhaat laihduttajan aamupalavinkit

Millainen on laihduttajan aamupala? Tästä parhaat laihduttajan aamupalavinkit

Nyt on viimeistään aika sanoa hyvästit aamupalan väliin jättämiselle. Aamupala kun on todetusti tärkeä elimistölle ja siten terveydelle. Se on

Vastaa