OmaLaina

Lääke ahdistukseen ja unettomuuteen löytyy luonnon antimista

Joskus lääke ahdistukseen ja unettomuuteen voi tuntua ainoalta vaihtoehdolta hoitaa näitä ikäviä oireita. Mutta näitä elämää rajoittavia oireita ei tarvitse heti hoitaa reseptilääkkeillä. Hyvä lääke unettomuuteen ja ahdistukseen on usein luonnollinen ja turvallinen.

Unettomuus ja ahdistus kulkevat usein käsi kädessä. Joskus paha unettomuus johtaa myös ahdistukseen, kun taas toisilla ahdistuneisuus aiheuttaa unettomuutta. Niitä kannattaa siis pyrkiä hoitamaan yhdessä, jotta molemmista ongelmista pääsee eroon tehokkaasti.

Luonnollinen lääke ahdistukseen ja unettomuuteen

Maailma on täynnä luonnollisia keinoja, joiden avulla ahdistusta ja unettomuutta voi kokeilla hoitaa. Tässä muutama luonnon oma lääke ahdistukseen ja unettomuuteen.

Suositut tuotteet uniongelmiin ja unenlaadun parantamiseen
(Artikkeli jatkuu tarjousten jälkeen…)
Melatoniinilisä
  • STR Melatoniini
    Suomen Terveysravinto Oy:n melatoniini on valmistettu ISO22000 standardin mukaan.
    Lunasta -20% alennus!
    SUOSITELTU!
Melaton+
  • Melaton+
    Markkinoiden vahvimmat 1.8 mg Melaton+ kapselit auttavat sinua nukahtamaan nopeasti.
    Rajoitettu erä - lunasta tarjous!
Sleep Guide
  • SleepGuide
    Kielen alle suihkautettava SleepGuide melatoniinisuihke auttaa nukahtamaan tehokkaasti.
    Katso tuotteen tiedot!
Circadin
  • Circadin
    Circadinia käytetään pääsääntöisesti hoitamaan yli 55-vuotiaiden unettomuutta.
    Hae resepti verkossa!

Melatoniini

Melatoniini on luonnon oma unihormoni ja sen määrä kehossa säätelee nukahtamista. Melatoniinin tuotanto voi kuitenkin hidastua iän myötä sekä erinäisten sairauksien ja elintapojen johdosta. Näitä ovat muun muassa:

  • Stressi
  • Ylipaino ja vääränlainen ruokavalio.
  • Runsas alkoholin tai eräiden lääkkeiden käyttö.
  • Vähäinen liikunta.

Melatoniinivalmisteet ja sitä sisältävät luontaistuotteet voivat kuitenkin lisätä tämän hormonin määrää kehossa ja siten nopeuttaa ja helpottaa nukahtamista. Parempi unenlaatu voi siten myös ehkäistä ahdistusta, joten melatoniini on hyvä lääke myös ahdistuksen hoitoon.

Lääkkeet helposti ja turvallisesti unettomuuden hoitoon verkkoapteekkimme kautta Katso hoidot tästä Nuoli

Ravintorikas ruoka

Ruokavaliolla on myös suuri merkitys ahdistuksen ja unettomuuden hoidossa. Tutkimukset ovat osoittaneet, että tulehdusta vähentävät ruuat voivat myös helpottaa ahdistuksen oireita.

Näihin ruokiin lukeutuvat B-vitamiini, magnesium ja omega-3 rasvahapot. Niitä voit saada syömällä:

  • Kalaa, kuten lohta ja tonnikalaa.
  • Kananmunia
  • Jugurttia
  • Vihreitä vihanneksia kuten pinaattia ja lehtikaalia
  • Terveellisiä rasvoja kuten kookos- ja oliiviöljyä
  • Erilaisia pähkinöitä
B12-vitamiini

Ravintorikkaan ruuan ollessa tärkeä, voit varmaankin arvata, kuinka pahasta ravintoköyhä ruoka on ongelmien hoidossa. Lääke ahdistukseen ja masennukseen ei siis todellakaan löydy alkoholin tai sokerinamujen avulla.

Kehon pitäminen lämpimänä

Suomalaiset ovat aina vannoneet saunan nimeen eikä suotta. Japanissa tehdyssä tutkimuksessa nimittäin huomattiin, että koehenkilöt olivat saunomisen jälkeen vähemmän ahdistuneita. Kehon lämpötilalla on vaikutusta kehon mielialaa säätelevän seratoniinin tuotantoon ja kehoa lämmittämällä voit usein paremmin. Mikäli et pääse saunaan, niin kokeile lisätä mustikansiemeniä kylpyveteen tai hanki itsellesi kunnollinen lämmitettävä viltti!

Liikunta

Liikunta on myös tehokas lääke ahdistukseen ja masennukseen. Liikunta vapauttaa kehon hyvänolon hormoneja, vahvistaa immuniteettia ja nopeuttaa monia kehon omia hormonitoimintoja.

Tutkimuksissa on todettu muun muassa joogan vähentävän ahdistuksen oireita ja stressiä. Joogan on huomattu parantavan aivojen toimintaa ja kehon omaa hormonintuotantoa, jonka johdosta ahdistuneisuus vähentyy.

Joogan lisäksi hyviä liikuntamuotoja ovat muun muassa juokseminen tai kävely, patikointi, painonnosto ja tanssiminen. Liikuntaa ei myöskään tarvitse lisätä aivan mahdottomasti. Jo 15-minuutin reipas kävely voi alentaa verenpainetta ja saada mielen rauhoittumaan.

Melatoniini

Milloin sinun tulisi valita reseptilääke?

Kannattaako reseptilääkkeitä sitten vältellä kokonaan? Olisi suositeltavaa, että unettomuutta ja ahdistusta pyrittäisiin hoitamaan luonnollisesti ennen lääkityksen aloitusta. Näihin melko vahvoihin reseptilääkkeisiin kuuluu melkein aina sivuoireita, eikä niistä eroon pääseminen ole aina helppo prosessi.

Joskus reseptilääkkeet ovat toki hyödyksi, eikä niitä kannata vältellä loputtomiin. Mikäli nämä vinkit ja luontaiset lääkkeet ahdistukseen ja unettomuuteen eivät auta, kannattaa mahdollisesta lääkehoidosta keskustella lääkärin kanssa.

Lääke ahdistukseen ja unettomuuteen löytyy usein juuri luonnosta. Oireita kannattaa pyrkiä ensisijaisesti hoitamaan luontaistuotteille ja elintapamuutoksilla – näin vältyt sivuoireilta ja voit paremmin turvallisesti!


Rahalaitos