Testosteroni nousuun näillä 5 vinkillä

Testosteroni yhdistetään yleensä aina miehuuteen. Ei ihme, että siitä usein puhutaan mieshormonina, eikä tietenkään suotta. Testosteroni on elintärkeä seksuaalisuuden ja lisääntymisen kannalta. Mutta kuinka saada testosteroni nousuun, jos testosteroni tasot laskevat?

Testosteroni kehittyy luontaisesti kehossa, mutta noin 30 vuoden paikkeilla sen tuotanto hidastuu. Testosteronin lasku ei heikennä vain haluja ja kykyä saada ja säilyttää erektio, vaan yleinen hyvinvointisi voi heikentyä. Testosteronin puute voi nimittäin näyttäytyä myös:

  • Unihäiriöinä
  • Muistivaikeuksina
  • Masennuksena ja ärtyneisyytenä
  • Nukkumisongelmissa ja keskittymiskyvyn puutteena
  • Lihasheikkoutena

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että pienillä muutoksilla saadaan testosteroni nousuun ja testosteronin lisääminen luonnollisesti ei ole vaikeaa.

Suositut tuotteet testosteronitasojen ja halukkuuden nostoon
(Artikkeli jatkuu tarjousten jälkeen…)
T-Max
  • T-Max®
    Antaa energiaa ja auttaa jaksamaan. Parantaa lihasmassan kehitystä. Lisää halukkuutta.
    Lunasta -50% alennus!
    SUOSITELTU!
Male Testosterone
  • Male Testosterone
    Kohota miehisyytesi uudelle tasolle extravahvalla Male Testosterone lisäravinteella.
    Kokeile postikulujen hinnalla!
Viagro
  • Viagro
    Viagro auttaa sinua nostamaan erektiosi kokoa ja kovuutta sekä parantamaan seksuaalista suorituskykyäsi.
    Kokeile postikulujen hintaan!
    (kaupan päälle penisrengas)
Extenze
  • Extenze
    Nyt voit parantaa seksielämääsi, suurentaa penistäsi ja tyydyttää kaikkien osapuolten toiveet sängyssä.
    Kokeile täysin ilmaiseksi!

Testosteroni nousuun näillä viidellä vinkillä

Kehon omaa testosteronin tuotantoa voi edistää erilaisen keinoin ja siten saada testosteroni nousuun. Tässä luonnollisia tapoja lisätä ja tehostaa testosteronin tuotantoa.

Riittävä uni ja stressittömyys

Stressi on testosteronin tuotannon kannalta sen pahin vihollinen. Stressissä kehosi erittää hormonia nimeltä kortisoli, joka on testosteronin vastavaikuttaja. Jatkuva stressi siis heikentää testosteronitasoa ja sinun tuleekin pyrkiä vähentämään stressiä niin paljon kuin mahdollista.

Eräs tärkeä keino tähän on riittävä unen saanti. Eräässä tutkimuksessa todettiin testosteronitasojen laskevan noin 10-15% kun nuoret miehet nukkuivat vain 5 tuntia yössä. Yritä siis pysytellä vällyjen välissä vähintään kahdeksan tuntia yössä.

Kunnollinen ruokavalio

Ruokavaliolla on myös suuri vaikutus kehon testosteronitasoihin. Sekä liikalihavuus, että liian alhainen rasvamäärä kehossa voivat alentaa testosteronin määrää. Terveellinen paino, oikeilla ruokavalinnoilla saa testosteronin nousuun hetkessä.

Mitä sitten kannattaa laittaa lautaselle ja mitä jättää pois? Tässä tärkeimmät tärpit:

  • Riittävä rasvan syönti. Hyviä rasvanlähteitä ovat muun muassa oliiviöljy, avokadot ja pähkinät.
  • Terveellinen kolesteroli, jota saat esimerkiksi kananmunia syömällä.
  • Kunnollinen proteiini, jota saat esimerkiksi pihvistä.
  • Alkoholinkäytön lopettaminen.
  • Sokerin ja soijan välttäminen.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota vitamiinien ja hivenaineiden saantiin. Testosteronin kannalta tärkeimpiä ovat D-vitamiini, sinkki ja magnesium. Kaikkien on tutkimuksissa todistettu edesauttavan testosteronin nousuun kehossa.

Testosteroni-lisäravinne

Testosteroni pillerit voivat kuulostaa hämärältä tuotteelta, jota vain painonnostajat käyttävät. Mutta testosteroni-lisäravinne on itse asiassa usein turvallinen ja tehokas tapa kohottaa testosteronia. Lisäravinteet kuten TestoMax takaavat riittävän hivenaineiden ja vitamiinien saannin, sekä lisäävät kehon testosteronituotantoa. Paras testosteroni valmiste vaikuttaakin testosteronin nousuun positiivisesti ja turvallisesti.

Oikeanlainen liikunta

Sen lisäksi kannattaa keho pistää liikkeelle, jotta saat testosteronin nousuun. Voimaharjoittelun on todettu tutkitusti lisäävän testosteronintuotantoa iästä huolimatta.

Parhaat harjoitukset testosteronin nousuun saamiseksi ovat usein nopeita ja ne hyödyntävät kehon omaa painoa. Salilla ei siis tarvitse notkua koko päivää ja muutama kyykky aamun illoin saa jo testosteronin kohoamaan.

Seksi on myös oiva liikunnallinen tapa edistää testosteronin tuotantoa! Mikäli mahdollista, kannattaa sinne sänkyyn jäädä välillä vähän pitemmäksi ajaksi – Testosteroni nousuun siis kumppanisi kanssa, mutta älä tee asiasta kuitenkaan suorittamista!

Suositut tuotteet erektion vahvistamiseen
Viagro
  • Viagro
    Viagro auttaa sinua nostamaan erektiosi kokoa ja kovuutta sekä parantamaan seksuaalista suorituskykyäsi.
    Kokeile postikulujen hintaan!
    (kaupan päälle penisrengas)
    - SUOSITELTU!
Extenze
  • Extenze
    Nyt voit parantaa seksielämääsi, suurentaa penistäsi ja tyydyttää kaikkien osapuolten toiveet sängyssä.
    Kokeile täysin ilmaiseksi!

Cialis (Tadalafiili) – Tietoa erektiolääkkeestä ja sen tilaamisesta

Cialis (Tadalafiili) – Tietoa erektiolääkkeestä ja sen tilaamisesta

Cialis on yksi suosituimmista erektiolääkkeistä. Alla kattava katsaus siihen kuinka lääke toimii, kenelle se soveltuu ja kuinka lääke on mahdollista
Mistä tunnistaa B12-vitamiinin puute?

Mistä tunnistaa B12-vitamiinin puute?

B12-vitamiinin puute voi aiheuttaa joukon erilaisia oireita ja muutoksia kehon hyvinvoinnissa. Lue tästä, mitkä ovat tämän vitamiinin puutostilan yleisimmät oireet.
Onnistuuko verenpaineen mittaus makuulla?

Onnistuuko verenpaineen mittaus makuulla?

Verenpaineen seuranta kotona on paras tapa pysyä selvillä verenpainearvoista. Mutta onnistuuko verenpaineen mittaus makuulla? Kotiseuranta on ehdottoman tärkeää, jos kärsit