Testosteroni nousuun näillä 5 vinkillä

Testosteroni yhdistetään yleensä aina miehuuteen. Ei ihme, että siitä usein puhutaan mieshormonina, eikä tietenkään suotta. Testosteroni on elintärkeä seksuaalisuuden ja lisääntymisen kannalta. Mutta kuinka saada testosteroni nousuun, jos testosteroni tasot laskevat?

Testosteroni kehittyy luontaisesti kehossa, mutta noin 30 vuoden paikkeilla sen tuotanto hidastuu. Testosteronin lasku ei heikennä vain haluja ja kykyä saada ja säilyttää erektio, vaan yleinen hyvinvointisi voi heikentyä. Testosteronin puute voi nimittäin näyttäytyä myös:

  • Unihäiriöinä
  • Muistivaikeuksina
  • Masennuksena ja ärtyneisyytenä
  • Nukkumisongelmissa ja keskittymiskyvyn puutteena
  • Lihasheikkoutena

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että pienillä muutoksilla saadaan testosteroni nousuun ja testosteronin lisääminen luonnollisesti ei ole vaikeaa.

Testomax -lisä

Testosteroni nousuun näillä viidellä vinkillä

Kehon omaa testosteronin tuotantoa voi edistää erilaisen keinoin ja siten saada testosteroni nousuun. Tässä luonnollisia tapoja lisätä ja tehostaa testosteronin tuotantoa.

Riittävä uni ja stressittömyys

Stressi on testosteronin tuotannon kannalta sen pahin vihollinen. Stressissä kehosi erittää hormonia nimeltä kortisoli, joka on testosteronin vastavaikuttaja. Jatkuva stressi siis heikentää testosteronitasoa ja sinun tuleekin pyrkiä vähentämään stressiä niin paljon kuin mahdollista.

Eräs tärkeä keino tähän on riittävä unen saanti. Eräässä tutkimuksessa todettiin testosteronitasojen laskevan noin 10-15% kun nuoret miehet nukkuivat vain 5 tuntia yössä. Yritä siis pysytellä vällyjen välissä vähintään kahdeksan tuntia yössä.

Kunnollinen ruokavalio

Ruokavaliolla on myös suuri vaikutus kehon testosteronitasoihin. Sekä liikalihavuus, että liian alhainen rasvamäärä kehossa voivat alentaa testosteronin määrää. Terveellinen paino, oikeilla ruokavalinnoilla saa testosteronin nousuun hetkessä.

Mitä sitten kannattaa laittaa lautaselle ja mitä jättää pois? Tässä tärkeimmät tärpit:

  • Riittävä rasvan syönti. Hyviä rasvanlähteitä ovat muun muassa oliiviöljy, avokadot ja pähkinät.
  • Terveellinen kolesteroli, jota saat esimerkiksi kananmunia syömällä.
  • Kunnollinen proteiini, jota saat esimerkiksi pihvistä.
  • Alkoholinkäytön lopettaminen.
  • Sokerin ja soijan välttäminen.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota vitamiinien ja hivenaineiden saantiin. Testosteronin kannalta tärkeimpiä ovat D-vitamiini, sinkki ja magnesium. Kaikkien on tutkimuksissa todistettu edesauttavan testosteronin nousuun kehossa.

Testosteroni-lisäravinne

Testosteroni pillerit voivat kuulostaa hämärältä tuotteelta, jota vain painonnostajat käyttävät. Mutta testosteroni-lisäravinne on itse asiassa usein turvallinen ja tehokas tapa kohottaa testosteronia. Lisäravinteet kuten TestoMax takaavat riittävän hivenaineiden ja vitamiinien saannin, sekä lisäävät kehon testosteronituotantoa. Paras testosteroni valmiste vaikuttaakin testosteronin nousuun positiivisesti ja turvallisesti.

Testomax -lisä

Oikeanlainen liikunta

Sen lisäksi kannattaa keho pistää liikkeelle, jotta saat testosteronin nousuun. Voimaharjoittelun on todettu tutkitusti lisäävän testosteronintuotantoa iästä huolimatta.

Parhaat harjoitukset testosteronin nousuun saamiseksi ovat usein nopeita ja ne hyödyntävät kehon omaa painoa. Salilla ei siis tarvitse notkua koko päivää ja muutama kyykky aamun illoin saa jo testosteronin kohoamaan.

Seksi on myös oiva liikunnallinen tapa edistää testosteronin tuotantoa! Mikäli mahdollista, kannattaa sinne sänkyyn jäädä välillä vähän pitemmäksi ajaksi – Testosteroni nousuun siis kumppanisi kanssa, mutta älä tee asiasta kuitenkaan suorittamista!

Jaa tämä artikkeli:

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Magnesiumin puute on yleisempi ongelma kuin moni luulee. Onneksi maailma on täynnä ruokia mistä saa magnesiumia helpottamaan oloa. Magnesium on
Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

B12-vitamiinin riittävä saanti on tärkeää, mutta se voi olla vaikeaa, varsinkin jos olet vegaani. Monet ruuat mistä saa B12-vitamiinia eivät
Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Jos niveliä kolottaa ja särkee, voi paras lääke nivelkipuun löytyä yllättävän läheltä. Tässä vinkit, joiden avulla nivelkivun hoito onnistuu taatusti.

Vastaa