Testosteroni nousuun näillä 5 vinkillä

Testosteroni yhdistetään yleensä aina miehuuteen. Ei ihme, että siitä usein puhutaan mieshormonina, eikä tietenkään suotta. Testosteroni on elintärkeä seksuaalisuuden ja lisääntymisen kannalta. Mutta kuinka saada testosteroni nousuun, jos testosteroni tasot laskevat?

Testosteroni kehittyy luontaisesti kehossa, mutta noin 30 vuoden paikkeilla sen tuotanto hidastuu. Testosteronin lasku ei heikennä vain haluja ja kykyä saada ja säilyttää erektio, vaan yleinen hyvinvointisi voi heikentyä. Testosteronin puute voi nimittäin näyttäytyä myös:

  • Unihäiriöinä
  • Muistivaikeuksina
  • Masennuksena ja ärtyneisyytenä
  • Nukkumisongelmissa ja keskittymiskyvyn puutteena
  • Lihasheikkoutena

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että pienillä muutoksilla saadaan testosteroni nousuun ja testosteronin lisääminen luonnollisesti ei ole vaikeaa.

Testomax -lisä

Testosteroni nousuun näillä viidellä vinkillä

Kehon omaa testosteronin tuotantoa voi edistää erilaisen keinoin ja siten saada testosteroni nousuun. Tässä luonnollisia tapoja lisätä ja tehostaa testosteronin tuotantoa.

Riittävä uni ja stressittömyys

Stressi on testosteronin tuotannon kannalta sen pahin vihollinen. Stressissä kehosi erittää hormonia nimeltä kortisoli, joka on testosteronin vastavaikuttaja. Jatkuva stressi siis heikentää testosteronitasoa ja sinun tuleekin pyrkiä vähentämään stressiä niin paljon kuin mahdollista.

Eräs tärkeä keino tähän on riittävä unen saanti. Eräässä tutkimuksessa todettiin testosteronitasojen laskevan noin 10-15% kun nuoret miehet nukkuivat vain 5 tuntia yössä. Yritä siis pysytellä vällyjen välissä vähintään kahdeksan tuntia yössä.

Kunnollinen ruokavalio

Ruokavaliolla on myös suuri vaikutus kehon testosteronitasoihin. Sekä liikalihavuus, että liian alhainen rasvamäärä kehossa voivat alentaa testosteronin määrää. Terveellinen paino, oikeilla ruokavalinnoilla saa testosteronin nousuun hetkessä.

Mitä sitten kannattaa laittaa lautaselle ja mitä jättää pois? Tässä tärkeimmät tärpit:

  • Riittävä rasvan syönti. Hyviä rasvanlähteitä ovat muun muassa oliiviöljy, avokadot ja pähkinät.
  • Terveellinen kolesteroli, jota saat esimerkiksi kananmunia syömällä.
  • Kunnollinen proteiini, jota saat esimerkiksi pihvistä.
  • Alkoholinkäytön lopettaminen.
  • Sokerin ja soijan välttäminen.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota vitamiinien ja hivenaineiden saantiin. Testosteronin kannalta tärkeimpiä ovat D-vitamiini, sinkki ja magnesium. Kaikkien on tutkimuksissa todistettu edesauttavan testosteronin nousuun kehossa.

Testosteroni-lisäravinne

Testosteroni pillerit voivat kuulostaa hämärältä tuotteelta, jota vain painonnostajat käyttävät. Mutta testosteroni-lisäravinne on itse asiassa usein turvallinen ja tehokas tapa kohottaa testosteronia. Lisäravinteet kuten TestoMax takaavat riittävän hivenaineiden ja vitamiinien saannin, sekä lisäävät kehon testosteronituotantoa. Paras testosteroni valmiste vaikuttaakin testosteronin nousuun positiivisesti ja turvallisesti.

Testomax -lisä

Oikeanlainen liikunta

Sen lisäksi kannattaa keho pistää liikkeelle, jotta saat testosteronin nousuun. Voimaharjoittelun on todettu tutkitusti lisäävän testosteronintuotantoa iästä huolimatta.

Parhaat harjoitukset testosteronin nousuun saamiseksi ovat usein nopeita ja ne hyödyntävät kehon omaa painoa. Salilla ei siis tarvitse notkua koko päivää ja muutama kyykky aamun illoin saa jo testosteronin kohoamaan.

Seksi on myös oiva liikunnallinen tapa edistää testosteronin tuotantoa! Mikäli mahdollista, kannattaa sinne sänkyyn jäädä välillä vähän pitemmäksi ajaksi – Testosteroni nousuun siis kumppanisi kanssa, mutta älä tee asiasta kuitenkaan suorittamista!

Jaa tämä artikkeli:

Mistä apua haluttomuuteen?

Mistä apua haluttomuuteen?

Seksiä tunkee usein tajuntaamme ovista ja ikkunoista. Mutta mitä jos sinua ei yksinkertaisesti haluta? Vierelläsi voi olla kiva puoliso ja
Monipuolisesti tietoa ja apua uupumukseen

Monipuolisesti tietoa ja apua uupumukseen

Jos päivät tuntuvat vaikeilta jaksaa aamusta iltaan ja sinä olet jatkuvasti väsynyt, voi kyseessä olla uupumus. Apua uupumukseen löytyy helposti
Eturauhasen liikakasvu: oireet sekä vaivan hoito

Eturauhasen liikakasvu: oireet sekä vaivan hoito

Ikääntyminen tuo mukanaan monenlaisia haasteita ja miehillä yksi yleisimmistä on eturauhasen liikakasvu. Eturauhasen liikakasvu oireet voivat ilmaantua yllättäen ja vaiva

Vastaa