8 Syytä lisätä Omega-3 osaksi päivittäistä ravintoa

Omega-3 rasvahapot ovat ihmisille todella tärkeitä. Yhä useampi tuote mainostaa sisältävänsä Omega-3 rasvahappoja aina margariineista vitamiineihin. Näillä rasvahapoilla on todella paljon eri terveysvaikutuksia, joista olet osasta varmaan tietoinenkin. Yksi parhaimmista lähteistä on kalaöljy, jota saa näppärästi Omega-3 kapseleista. Näillä kapseleilla on terveysvaikutuksia sydämeen, muistiin, painonhallintaan sekä todella moneen muuhun asiaan kehossa.

Miksi pitää huoli Omega-3 saannista?

Kalaöljy eli Omega-3 on termi, jota käytetään kaloissa esiintyvästä rasvahaposta. Kalaöljyä valmistettiin ennen kalan nahasta, mutta kehittyneen tekniikan ansiosta helposti syötäviä kalaöljykapseleita on tarjolla todella edullisesti. Tämä mahdollistaa sen, että saat helposti lisättyä tarvittavan määrän Omega-3 rasvahappoja osaksi ravintoa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että pääset helposti nauttimaan näistä Omega-3 hyödyistä:

Sydän

Omega-3 rasvahappojen on todettu säätelevän korkeaa verenpainetta. Ne tekevät verisuonista joustavampia, jolloin veri kulkee helpommin. Kalaöljyn on todettu vähentävän sydänkohtauksen ja sydänsairauksien riskiä.

Iho

Rasvahapot suojaavat ihoasi. Omega-3 on todettu vähentävän aknea, suojaavan auringonvalolta sekä vähentävän ihon hilseilyä.

Paino

Omega-3 rasvanhapot menevät suoraan energiaksi, jolloin niiden on todettu auttavan kehon rasvan vähentämisessä. Se on dieetille todella kätevä apu painonpudotukseen. Keho tarvitsee hyviä ja tärkeitä rasvahappoja, jotka auttavat polttamaan huonoa rasvaa pois.

Särky

Näiden rasvahappojen on todettu vähentävän turvotusta, jolloin ne vähentävät myös nivelten särkyä. Ne suojaavat sinua kipua aiheuttavilta kemikaaleilta, joita kehossa erittyy.

Olotila

Omega-3 rasvahapot voivat parantaa olotilaasi. Se on todettu auttavan henkilöitä, jotka kärsivät masennuksesta.

Muisti

Kalaöljykapselit tekevät hyvää aivoille. Ne auttavat sinua ajattelemaan kirkkaammin.

Lihakset

Omega-3 rasvahapot pitävät huolen siitä, että lihasmassa ei häviä. Sen on todettu auttavan syöpäpotilaita säilyttämään lihasmassaa, jotka eivät pääse liikkumaan.

Luut

Rasvahapot pitävät huolen myös luidesi hyvinvoinnista, ja varmistavat luumassan pysymisen.

Omega-3 kapseleilla teet hyvää siis koko kehollesi. Tilaa nyt itsellesi Omega-3 kapseleita osaksi ravintoa, niin varmistat, että saat niitä päivittäin tarpeeksi.

Lähde: Lifehack

Jaa tämä artikkeli:

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Magnesiumin puute on yleisempi ongelma kuin moni luulee. Onneksi maailma on täynnä ruokia mistä saa magnesiumia helpottamaan oloa. Magnesium on
Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

B12-vitamiinin riittävä saanti on tärkeää, mutta se voi olla vaikeaa, varsinkin jos olet vegaani. Monet ruuat mistä saa B12-vitamiinia eivät
Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Jos niveliä kolottaa ja särkee, voi paras lääke nivelkipuun löytyä yllättävän läheltä. Tässä vinkit, joiden avulla nivelkivun hoito onnistuu taatusti.

Vastaa