Aineenvaihduuntaan vauhtia – 8 tapaa tehostaa sitä

Aineenvaihdunta on varmasti jokaiselle käsitteenä tuttu. Keho prosessoi ruoasta ravintoaineita ja kerää talteen energiaa, jonka jälkeen kuljettaa ruoan eteenpäin elimistössä Aineenvaihdunnassa saattaa silloin tällöin esiintyä myös erilaisia ongelmia, jotka sitten saattavat johtaa joihinkin oireisiin, kuten ummetukseen. Tähän prosessiin on jatkuvasti esillä erilaisia tapoja ja keinoja, joilla sitä saisi nopeutettua sekä tehtyä siitä sujuvampaa ehkäisten juuri esimerkiksi ummetuksen syntymistä. Pienillä muutoksilla ruokavalioon ja päivään saa jo paljon aikaan.

Toimiva aineenvaihdunta on tärkeää ihmisen elimistölle. Jokainen varmasti tietää miltä tuntuu, kun vatsa kouristelee ja sattuu, ja kuinka mukava olo taas on olla, kun aineenvaihdunta toimii niin kuin pitääkin, ja olo on kevyt. Varsinkin dieetillä monesti aineenvaihdunta saattaa hidastua, jos elimistösi ei saa tarpeeksi kuitua. Olemme keränneet tähän alle kahdeksan erilaista ruokaa ja tapaa nopeuttaa aineenvaihdunnan toimintaa. Nämä keinot ovat varsinkin dieetillä erittäin hyviä, ja auttavat sinua laihduttamisessa huomattavasti.

Parhaat tuotteet laihdutukseen ja rasvanpolttoon

Artikkeli jatkuu tuotteiden jälkeen...
Suosituin
CoffeeForte
CoffeeForte
Täysin luonnollinen keino, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja maksimoi kehon rasvanpolttoa tehokkaasti!
-50% alennus!
Osta täältä »
UltraBurn
UltraBurn
Koostuu luontaisista ainesosista, jotka tehostavat rasvanpolttoa ja auttavat sinua laihtumaan vaivattomammin.
Kokeilupakkaus!
Tilaa täältä »
Garcinia Cambogia Pure
Garcinia Cambogia
Yksi Maxmedixin tunnetuimmista ravintolisistä, joka tarjoaa erinomaista tehokkuutta painonhallintaan.
Tehokas resepti!
Osta täältä »

Aamiainen

Kaikki lähtee liikkeelle aina aamiaisesta. Se starttaa kehon päivää varten, ja onkin erittäin hyvä keino saada vauhtia aineenvaihduntaan heti aamusta. Kunnon tukeva aamupala auttaa sinua jatkamaan pitkälle päivään, ja kehosi aineenvaihdunta toimii paremmin.

Kahvi

Aamiaisen kylkeen on hyvä nauttia kuppi tai toinenkin kahvia. Varsinkin musta kahvi saa aikaan ihmeitä aineenvaihdunnassa. Kahvin sisältämä kofeiini kiihdyttää hetkellisesti aineenvaihduntaa.

Coffee Zero

Liikunta

Liikunnalla on myös iso vaikutus aineenvaihdunnan toimintaan. Keho tarvitsee jonkinlaista liikuntaa päivittäin toimiakseen. Kun syke nousee, niin silloin keho tarvitsee enemmän energiaa, jolloin päivittäinen kulutuksesi nousee. Tällöin myös aineenvaihdunta tekee kovemmin ja nopeammin töitä, jolloin rasvanpoltto on kovempaa.

Mausteet

Tulisemmilla mausteilla on todettu olevan vaikutusta myös aineenvaihdunnan toimintaan. Tämä on hyvä juttu niille, jotka tykkäävät tulisesta ruoasta. Esimerkiksi chilin käyttö lisää aineenvaihdunnan toimintaa.

Kuidut

Kuitujen saaminen on erityisen tärkeää. Ilman ravintokuituja aineenvaihdunta hidastuu ja kärsii huomattavasti. Kuidut pitävät huolen ruoan kuljetuksesta elimistössä, ja ilman niitä se jää ikään kuin jumiin suolistoon, jolloin pahimmassa tapauksessa syntyy juuri ummetus. Parhaat kuidun lähteet ovat: puuro, riisi, täysjyväleivät, erilaiset siemenet, kasvikset, hedelmät ja marjat.

Veden juonti

Veden juonti liittyy osaltaan myös kuituihin. Kuidut liukenevat veteen, jolloin ne toimivat niin kuin niiden pitääkin. Pidä huoli, että juot vähintään 2 litraa vettä päivässä.

MetaBurn

Vihreä tee

Vihreällä teellä on aineenvaihdunnan nopeuttamisen lisäksi lukuisia eri terveyshyötyjä. Se sisältää todella paljon antioksidantteja, jotka ovat elimistölle hyväksi. Pari kuppia vihreää teetä auttaa pitämään aineenvaihdunnan käynnissä.

Ruokamäärät

Ruokailujen sekä ruokien määrään kannattaa myös kiinnittää huomiota. Ruokailut kannattaa jakaa useampaan pienempään ateriaan päivässä, jolloin et pistä elimistöä kerralla niin kovaan rasitukseen. Tällöin aineenvaihdunta tekee tasaisemmin töitä läpi päivän.

Kun otat nämä kaikki tai suurimman osan näistä osaksi päivääsi, niin näet varmasti eron aineenvaihdunnan toiminnassa. Tärkeimpinä näistä ovat ehdottomasti kuidut, joilla on todella suuri rooli aineenvaihdunnassa.

Oslo Skin Lab
Oslo Skin Lab