Näissä viidessä hedelmässä on paljon kaloreita

Makeat hedelmät pitävät sisällään paljon kaloreita, mutta kaikkien onneksi nämä kalorit ovat täysin itsesi puolella. Hedelmät on pakattu täyteen vitamiineja, mineraaleja, kuituja ja antioksidantteja. Ne suojaavat kehoasi erilaisilta sairauksilta ja pitävät huolen elimistösi hyvinvoinnista. Hedelmien päivittäinen saanti ehkäisee tehokkaasti esimerkiksi sydänsairauksia. Dieetillä hedelmät taas ovat täydellinen kuitujen lähde.

Dieetillä on kuitenkin silti hyvä tietää aina omat päivittäiset kalorit, ja tästä syystä on hyvä olla tietoinen myös hedelmien sisältämistä kaloreista. Hedelmiä tulee kuitenkin dieetillä syödä ihan normaalisti. Niiden sisältämät kalorit kannattaa kuitenkin laskea ja huomioida.

Hedelmät toimivat dieetillä loistavina jälkiruokina, sillä ne sisältävät luonnollista sokeria, joka vie makeanhimoa pois. Nämä hedelmät sisältävät eniten kaloreita.

Parhaat tuotteet laihdutukseen ja rasvanpolttoon

Artikkeli jatkuu tuotteiden jälkeen...
Suosituin
CoffeeForte
CoffeeForte
Täysin luonnollinen keino, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja maksimoi kehon rasvanpolttoa tehokkaasti!
-50% alennus!
Osta täältä »
UltraBurn
UltraBurn
Koostuu luontaisista ainesosista, jotka tehostavat rasvanpolttoa ja auttavat sinua laihtumaan vaivattomammin.
Kokeilupakkaus!
Tilaa täältä »
Garcinia Cambogia Pure
Garcinia Cambogia
Yksi Maxmedixin tunnetuimmista ravintolisistä, joka tarjoaa erinomaista tehokkuutta painonhallintaan.
Tehokas resepti!
Osta täältä »

Kookos – 385 kaloria / 100g

Kookos pitää myös avokadon lailla sisällään paljon rasvaa, joka tarkoittaa sitä, että kalorimäärä on heti isompi. Kookoksen rasvan on kuitenkin todella terveellistä, ja se sopii hyvin ruoanlaittoon.

Avokado – 322 kaloria

Avokadossa on paljon kaloreita sen sisältämien rasvojen takia. Avokado on täydellinen lisä salaatteihin tai vaikkapa leivän päälle. Yksi suosittu aamupala onkin paahdettu täysjyväleipä, jonka päälle levität avokadoa. Avokadon sisältämät hyvät rasvat pitävät sinut kylläisenä pidempään sekä myös auttavat laihduttamisessa.

Coffee Zero

Kuivatut hedelmät

Kuivatut hedelmät pitävät paljon kaloreita sisällään niiden määrään nähden. Esimerkiksi rusinat pitävät sisällään 292 kaloria per 100g. Niistä poistunut vesi on pakannut ne pieneen tilaan, jolloin todella pienessäkin määrässä hedelmiä on runsaasti kaloreita.

Banaani – 120 kaloria

Banaanit sisältävät myös suhteellisen paljon kaloreita. Ne toimivat loistavana helppona välipalana. Kalorien määrä vaihtelee tietysti banaanin koon mukaan, mutta voit arvioida noin suurin piirtein kalorimäärät. Banaanin on helppo napata matkaan töihin tai kouluun.

Viinirypäleet – 70 kaloria / 100g

Viinirypäleet ovat myös makeita hedelmiä, jotka sisältävät paljon hedelmäsokeria. Nämä ovat erityisen hyviä pitämään makeannälkää loitolla. Ne toimivat myös täydellisesti välipalana ja esimerkiksi salaatin joukossa ne tuovat mukavasti makeutta.

Kuten jo alussa mainittu, niin vaikka hedelmät pitävätkin sisällään paljon kaloreita, niin ovat ne äärimmäisen terveellisiä ja hyviä vitamiinien ja kuitujen lähteitä. Hedelmiä tulisi syödä päivittäin. Esimerkiksi juuri avokado on loistava osa aamupalaa. Viinirypäleet taas on helppo puolittaa salaatin joukkoon päivällisen ohella.

Oslo Skin Lab
Oslo Skin Lab