Salitreeni & ruokavalio, jolla laihtuu nopeasti

Etusivu » Salitreeni & ruokavalio, jolla laihtuu nopeasti
Sisältö ei ole tarkoitettu korvaamaan lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen neuvoja. Sinun ei tule käyttää tällä sivustolla julkaistua sisältöä sairauden tai terveysongelman diagnosoimiseksi. Sivu saattaa sisältää mainoslinkkejä.

Jokaisella on jossain vaiheessa elämää hetki, että painoa tekisi mieli hieman pudottaa. Olipa kyse pienestä painonpudotuksesta tai suuremmistä kilomääristä, on menestyksen salaisuus kuntoilu ja ruokavalio.

Ruokavalio, jolla laihtuu nopeasti sisältää muun muassa proteiineja ja kasviksia. Säännöllisen kuntoilun käsite tulisi nimenomaan laihduttajalle pitää sisällään ainakin rasvaa polttava saliohjelma. Ensin on kuitenkin asetettava realistiset tavoitteet.

Aseta realistiset painonpudotus tavoitteet

Yksi varmin tapa motivoida itseään onnistumaan laihduttamisessa, on asettaa realistinen painonpudotus tavoite. Painonpudotus tavoitteen voi asettaa esimerkiksi kuukauden päähän tai edetä viikko kerrallaan. Realistinen tavoite riippuu lähtötilanteesta ja omasta aktiivisuudesta.

Jos olet jo normaalipainoinen, mutta haluat hieman keventää, valitse vaa’an sijaan tarkkailtavaksi peilikuva tai vaatekoko. Jos puolestaan paino on lipsahtanut ylipainon puolelle, on hyvä tarkkailla myös vaakaa esimerkiksi kerran viikossa. Mitä enemmän liikut, mitä tarkemmin noudatat hyvää ruokavaliota ja mitä enemmän pudotettavaa sinulla on, sitä suuremmaksi voit tavoitteen asettaa.

Mikä on ruokavalio, jolla laihtuu nopeasti?

Sokeristen herkkujen sijaan ruokavalio, jolla laihtuu nopeasti, sisältää paljon kasviksia sekä proteiineja. Myöskään hyviä rasvoja ei tulisi turhaan vältellä, vaan nauttia päivittäin kohtuullisesti. Kalorinsaantia on hyvä pienentää, mutta tämäkin on tehtävä kohtuudella.

Ruokavalio, jolla laihtuu nopeasti, suosii siis:

  • Proteiineja kuten vähärasvaista lihaa, kalaa sekä siipikarjaa
  • Hyviä rasvoja kuten kasviöljyjä tai -rasvoja sekä
  • Erityisesti vihreitä kasviksia kuten parsakaalia, pinaattia sekä kesäkurpitsaa

Laihduttajan ruokavalio puolestaan ei saisi sisältää:

  • Sokerisia herkkuja tai -juomia
  • Huonoja hiilihydraatteja kuten vaaleaa viljaa
  • Lisä- ja säilöntäaineita täynnä olevia valmis- ja pikaruokia.

Rasvaa polttava saliohjelma tai kotitreeni

Kun ruokavalio on kunnossa, on aika kääntää katse liikuntaan. Usein ruokavalion kontrollointi on laihduttajalle jopa helpompaa kuin liikunnan lisääminen päiväohjelmaan. Rasvaa polttava liikunta ja sille ajan pyhittäminen on kuitenkin tärkeää etenkin silloin, kun halutaan laihduttaa nopeasti.

Rasvaa polttava salitreeni ohjelma on yksi suosituimmista tavoista tavoitella hoikempaa ulkomuotoa mahdollisimman nopealla aikataululla. Rasvaa polttava saliohjelma sisältää niin voimaharjoituksia painoilla kuin sykettä nostavia intervalliharjoituksia.

Tärkeintä liikunnan suhteen laihduttajalle on liikunnan harrastamisen säännöllisyys ja tehokkuus. Jos aikaa ei salille lähtemiseen ole, on hyvä vaihtoehto rasvaa polttava kotitreeni. Kotitreenin voi suorittaa milloin tahansa ilman minkäänlaisia välineitä, vaikka vain puolen tunnin ajan. Pääasia on, että kuntoillessa tulee hiki ja liikuntaa tulisi harrastettua 4-5 päivänä viikossa.

Laihdutuksen tehostaminen laihdutustuotteilla

Kun ruokavalio ja liikunta ovat kunnossa, voi laihtumista tehostaa ja tukea entisestään laihdutusvalmisteiden avulla. Laihdutusvalmisteita löytyy monenlaisia aina rasvanpolttajista aineenvaihduntaa tehostaviin tuotteisiin saakka.

Laihdutusvalmisteista parhaimmat ovat luonnontuotteita. Luonnontuotteiden etu on valmisteiden luonnollisissa, turvallisissa, ainesosissa ja reseptivapaudessa. Itselleen sopivin laihdutusvalmiste tulee valita omien tavoitteiden perusteella.

Tarkista alta itsellesi sopivin vaihtoehto:

Rasvanpolttajat

Sopivat sekä kiinteyttäjille että enemmän painoa pudottaville henkilöille. Rasvanpolttajien käyttö vaatii tarkan tutustumisen niiden käyttöohjeisiin, sillä valmisteet todella tekevät tehokkaasti töitä elimistössä. Rasvaa palaa ja laihdutus nopeutuu.

Ateriankorvikkeet

Jos elämäntyyli on kiireinen ja aikaa ruuanlaittoon on ajoittain vähän, voivat ateriankorvikkeet olla sopiva vaihtoehto. Ateriankorvikkeet ovat tavallisesti vähäkalorisia, hyviä ruoka-aineita sisältäviä, patukoita, keittoja tai smoothieitä. Ateriankorvikkeet sopivat silloin tällöin käytettäväksi aterian korvaamiseen. Ateriankorvikkeet eivät korvaa normaalia terveellistä ruokavaliota.

Muut laihdutusvalmisteet

Muut laihdutusvalmisteet voivat keskittyä esimerkiksi rasvan imeytymisen ehkäisemiseen tai aineenvaihdunnan parantamiseen. Tällaiset laihdutusvalmisteet sopivat laihduttajille, jotka eivät halua voimakkaita rasvanpolttajia, mutta toivovat kuitenkin nopeuttavansa laihdutusprosessia.

Jätä kommentti