Nosta testosteronitasoja luonnollisesti näiden ruokien avulla

Testosteroni eli mieshormoni on erittäin tärkeässä roolissa miesten hyvinvoinnissa. Testosteronitasot lähtevät laskuun yleensä 30 ikävuoden jälkeen, toisilla aikaisemmin, toisilla myöhemmin. Joka tapauksessa jokaisella ne alkavat laskemaan, mitä vanhemmaksi tulee. Tästä syystä on hyvä ennakoida ja ehkäistä testosteronitasojen laskua.

TestoMax lisäravinne

Tämä hormoni vaikuttaa miehen kehossa moniin asioihin, kuten lihasten ja luuston vahvuuteen, siemennesteen tuotantoon, hiusten ja muiden karvojen kasvuun sekä seksuaaliseen suorituskykyyn. Näiden asioiden takia sitä kutsutaan mieshormoniksi, sillä se tekee miehistä miehiä. Jotta nämä kehontoiminnot pysyisivät mahdollisimman hyvinä mahdollisimman vanhaksi, niin on syytä huolehtia omasta testosteronituotannosta. Jo laskemaankin päässeet testosteronitasot on mahdollista saada nousemaan ihan jo ruokavalion muutoksilla. Näiden ruokien on todettu nostavan testosteronitasoja luonnollisesti, eli korjaavan testosteronivajetta.

Tonnikala

Tonnikala sisältää paljon D-vitamiinia, jolla on todettu olevan vaikutusta testosteronituotantoon. Se on vähäkalorinen kala, joka sisältää runsaasti proteiinia, eli sillä on myös positiivinen vaikutus lihaksiisi. Ota kala osaksi viikottaista ruokavaliotasi. Näin saat hyvin D-vitamiinia ja proteiinia.

Keltuaiset

Kananmunan keltuaiset sisältävät myös paljon D-vitamiinia. Vaikka niillä onkin hieman huono maine kolesterolin takia, niin keltuainen kuitenkin on ravintorikkaampi, mitä valkuainen. Kolesteroli saattaa olla jopa avuksi testosteronitasojen normaalina pitämisessä. Jos sinulla on ollut kolesterolin kanssa ongelmia, niin keltuaisia kannattaa tietysti välttää.

Maito

Maito on tärkeä kalsiumin, proteiinin ja myös D-vitamiinin lähde. Maito pitää huolen lihaksiston ja luuston hyvinvoinnista. Valitse sellainen maito, joka on vähärasvainen ja sisältää D-vitamiini.

Liha

Liika on aina liikaa, mutta punaisen lihan syönnillä on todettu olevan positiivisia vaikutuksia testosteronin tuotantoon. Valitse lihoista mahdollisimman vähärasvaisia vaihtoehtoja, kuten 8-10% jauhelihaa. Kannattaa syödä mahdollisimman monipuolisesti pitkin viikkoa niin, että joka päivä ei tule punaista lihaa, vaan ruokavalio sisältäisi myös kanaa ja kalaa. Kaloista parhaimpia ovat yllä mainittu tonnikala, sekä lohi, joka sisältää paljon Omega-3 rasvahappoja.

Pavut

Pavut sisältävät paljon D-vitamiinia ja sinkkiä. Sinkillä on todettu olevan positiivia vaikutuksia testosteronitasojen lisäksi siemennesteen tuotannossa. Näistä saat myös kasviperäistä proteiinia, joka tuo taas ruokavalioosi yhden proteiini lähteen lisää.

Testosteronitasojen nosto lisäravinteilla

Markkinoilta löytyy nykyään myös todella paljon erilaisia lisäravinteita, jotka auttava sinua ylläpitämään normaalia testosteroniatasoa, kun kehon oma kyky tuottaa testosteronia alkaa hiipumaan. Nämä ravintolisät ovat todella hyvä apu ruokavalion ohelle, jos olet yli 30-vuotias. Ihan mitä tahansa ei kannata kuitenkaan lähteä tilailemaan, vaan suosia on tuotteita, joilla on oikeasti todettu olevan vaikutusta. Yksi suosituimmista tuotteista on TestoMax, johon pääset tutustumaan alta.

TestoMax lisäravinne

Jaa tämä artikkeli:

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Kahdeksan maistuvaa ruoka-ainetta mistä saa magnesiumia

Magnesiumin puute on yleisempi ongelma kuin moni luulee. Onneksi maailma on täynnä ruokia mistä saa magnesiumia helpottamaan oloa. Magnesium on
Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

Parhaat lähteet mistä saa B12-vitamiinia

B12-vitamiinin riittävä saanti on tärkeää, mutta se voi olla vaikeaa, varsinkin jos olet vegaani. Monet ruuat mistä saa B12-vitamiinia eivät
Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Paras lääke nivelkipuun – vaihtoehdot puntarissa

Jos niveliä kolottaa ja särkee, voi paras lääke nivelkipuun löytyä yllättävän läheltä. Tässä vinkit, joiden avulla nivelkivun hoito onnistuu taatusti.

Vastaa