Parhaiten imeytyvä magnesium pitää huolen terveydestäsi

Vitamiinit ja mineraalit huolehtivat terveydestämme käsittämättömällä tavalla. Magnesium on yksi elimistöllemme tärkeimmistä mineraaleista. Magnesiumin riittävä päivittäinen saanti tulisi taata joko ruokavalion tai ravintolisien avulla. Jokaisen tulisi myös osata valita parhaiten imeytyvä magnesium positiivisten terveysvaikutuksien maksimoimiseksi.

Magnesiumia on montaa erilaista

Monet lukevat tai kuulevat magnesiumin merkityksestä hyvinvoinnillemme säännöllisesti. Kun magnesiumin saantiin sitten alkaa kiinnittää huomiota, monella ei olekaan minkäänlaista tietoa magnesiumien eroista. Kyllä, magnesiumia on olemassa montaa erilaista.

Magnesiumien erot näkyvät magnesiumien vaikutuksessa. Magnesiumien yleisimpiin terveysvaikutuksiin kuuluvat esimerkiksi:

  • Virkeämpi olo
  • Parantunut munuaisten toiminta
  • Sydämen terveyden tukeminen
  • Vilkastunut aineenvaihdunta ja
  • Ruuansulatushäiriöiden helpottuminen

Magnesiumit erottaa toisistaan myös niiden imeytymiskyky. Magnesium tulisi valita siis omien tarpeiden mukaan, mutta myös imeytymiskyvyn perusteella.

Paras Omega-3 valmiste

Miksi valita parhaiten imeytyvä magnesium?

Magnesiumin saantisuositus per päivä on naisten 320 milligrammasta miesten 420 milligrammaan. Magnesiumin saanti on elimistömme toiminnalle välttämätöntä, mutta päiväannosta ei tulisi myöskään ylittää. Muistaa tulisi myös, että ravintolisänä magnesiumista tulisi valita aina vain parhaiten imeytyvä magnesium.

Magnesiumin imeytyminen on elintärkeää magnesiumin tehon kannalta. Parhaiten imeytyvä magnesium nimittäin selviää vatsasta muualle elimistöön saakka. Mitä paremmin magnesium siis imeytyy, sitä positiivisemmat sen vaikutukset ovat.

Olemassa olevat magnesiumit oikeastaan voidaankin jakaa hyviin sekä huonoihin magnesiumeihin. Huonot, vältettävät, magnesiumit ovat esimerkiksi magnesiumaspartaatti. Myös ei-listalle voi laittaa magnesiumsulfaatin ja -oksidin. Välttele siis näitä magnesiumin muotoja sisältäviä ravintolisiä.

Parhaiden magnesiummuotojen TOP 6 puolestaan on:

  • Magnesiumkloridi
  • Magnesiumkarbonaatti
  • Magnesiumglysinaatti
  • Magnesiummalaatti
  • Magnesiumsitraatti
  • Magnesiumtauraatti

Magnesiumkloridi

Magnesiumkloridi on yksi parhaimmista magnesiumin muodoista. Magnesiumkloridi imeytyy helposti, mutta se auttaa myös esimerkiksi puhdistamaan kudoksia. Tämän magnesiumin muodon kloridi myös edesauttaa munuaisten toimintaa. Myös aineenvaihdunta voi nopeutua.

Magnesiumkarbonaatti

Magnesiumkarbonaatti on myös yksi suositeltavista magnesiumin muodoista. Magnesiumkarbonaatti muuttuu vatsassa magnesiumkloridiksi ja voi helpottaa esimerkiksi ruuansulatushäiriötä.

Magnesiumglysinaatti

Magnesiumglysinaatti saattaa olla jopa parhaiten imeytyvä magnesium. Magnesiumglysinaatti on yksi suosituimmista magnesiumin muodoista magnesiumin puutoksesta kärsiville. Tämä magnesiumin muoto sopii jo nopean ruuansulatuksen omaaville henkilöille, sillä se ei nopeuta vatsan toimintaa entisestään.

Magnesiummalaatti

Nopeasti imeytyvä magnesium on myös magnesiummalaatti. Magnesiummalaatti on teholtaan energiaa lisäävä magnesiumin muoto. Jos siis uupumus vaivaa, voi magnesiummalaatista löytyä yllättävä apu.

Magnesiumsitraatti

Yksi suomalaistenkin suosituimmista magnesiumin muodosta on magnesiumsitraatti. Magnesiumsitraatti imeytyy hyvin ja on yksi niistä magnesiumeista, joka helpottaa myös vatsavaivoja. Magnesiumsitraatti on hoitoalan ammattilaisten suosittelema magnesiumin muoto.

Magnesiumtauraatti

Magnesiumtauraatti sopii sydämen terveydestään huolehtiville henkilöille. Magnesiumtauraatti imeytyy myös hyvin ja sillä on todettu olevan jopa rauhoittava vaikutus.

Paras D-vitamiini

Kuinka tunnistan magnesiumin puutostilan?

Magnesiumin puutoksesta kärsiviä on paljon luultua enemmän. Magnesium puutostilan oireet voivat olla hyvinkin monipuolisia ja oireiden tunnistaminen ajoittain hankalaa. Magnesiumin puutoksesta kärsivät voivat kokea sekä fyysisiä että psyykkisiä oireita.

Tarkkaile magnesiumin saantiasi, jos

  • Tunnet olosi helposti ärtyneeksi
  • Ruokahalusi on heikentynyt
  • Olet usein huonovointinen
  • Saat säännöllisesti lihaskramppeja
  • Lihaksesi tuntuvat heikoilta tai
  • Kärsit elohiiristä

Jos edellä mainituista oireista yksi tai useampi kuulostaa tutulta, voi syynä olla magnesiumin puutos. Magnesiumin puutos näkyy tavallisimmin ensimmäisenä lihasten hyvinvoinnissa, mutta myös psyykkiset oireet voivat olla ikäviä.

Jaa tämä artikkeli:

Tutkimukset puoltavat: Sinkki flunssan hoidossa toimii todella!

Tutkimukset puoltavat: Sinkki flunssan hoidossa toimii todella!

Flunssa ei ole kiva juttu ja flunssakauden lähestyessä kannattaa ryhtyä miettimään keinoja flunssan ehkäisyyn ja sen hoitoon. Yksi helpoin ja
Yleisimpiä syitä mistä johtuu hiustenlähtö

Yleisimpiä syitä mistä johtuu hiustenlähtö

Jos harjaan jää paljon hiuksia tai hiukset näyttävät ohenevan, on tärkeä tarkkailla tilannetta. Mistä johtuu hiustenlähtö ja voiko hupenevia hiuksia
Lääke ahdistukseen ja unettomuuteen löytyy usein luonnon omista antimista

Lääke ahdistukseen ja unettomuuteen löytyy usein luonnon omista antimista

Joskus lääke ahdistukseen ja unettomuuteen voi tuntua ainoalta vaihtoehdolta hoitaa näitä ikäviä oireita. Mutta näitä elämää rajoittavia oireita ei tarvitse

Vastaa